• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 0
6

استاندار خراسان جنوبی: دست رسانه‌ها در فعالیت و کار باز است

  • کد خبر : 1273
  • 20 مرداد 1401 - 11:33
استاندار خراسان جنوبی: دست رسانه‌ها در فعالیت و کار باز است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گلایه برخی رسانه‌ها نسبت به موانع اطلاع‌رسانی گفت: رسانه‌های استان در انتقال اطلاعات آزاد هستند و دست آنها در فعالیت و کار باز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه خراسان جنوبی که به مناسبت هفته خبرنگار در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ مرداد به‌ویژه شهیدان صارمی و ناصری افزود: اینکه برخی مدیران پاسخگو نیستند ناشی از غالب بودن تفکرات گذشته آنهاست و این قالب فکری باید بشکند.

وی تاکید کرد: لازم است فرهنگ جدیدی باب شود و مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی ارتباط قوی‌تر با رسانه‌ها داشته باشند تا اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی استان به‌درستی منعکس شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران با روایت درست و بیان دقیق حقایق و کارها، در حال جهاد تبیین هستند گفت: بدون تبیین حقایق، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و بدون شک دشمن از این فرصت سوء‌استفاده خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند در واقع اراده و بازوی مردم را به سمت گمراهی کشانده است.

قناعت با اشاره به حدیث مولای متقیان علی (ع) که “خدا را در جهاد با جان و مال و زبان یاری کنید” گفت: جهاد با زبان در مسیر الهی در واقع همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید فراوان دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط خاصی قرار داریم که جنگ تفسیرها و روایت‌ها است افزود: اگر در این جنگ روایت‌ها، درست اقدام و تبیین نکنیم، همه چیز به نفع دشمن رقم می‌خورد و چنین می‌شود که افرادی مثل رئیسعلی دلواری یاغی و سرکش و گروهک‌های تروریستی افرادی مدافع انسانیت معرفی می‌شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی به مقایسه جامعه رسانه در نظام جمهوری اسلامی و خبرنگاران و رسانه‌های غربی پرداخت و گفت: خبرنگاران ما با قلم‌هایی که می‌زنند و مواضعی که می‌گیرند، براساس تعالیم دینی است لذا رسانه‌های ما به دنبال بیان حقاق و آشکارسازی درست رخدادها هستند اما خبرنگاران غربی برای فریب مردم و انحراف افکار عمومی تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: خبرنگار در نظام جمهوری اسلامی ساحت مقدس دارد اما در غرب، ابزاری برای کنترل کشورها و غارت اموال و دارایی‌های کشورهای مظلوم است.

قناعت گفت: سود و منفعت نظام سلطه با وجود خوی جهانخواری و رفتار غیرانسانی که دارد، در ناوهای هواپیمابر و سربازان و نیروهای نظامی نیست بلکه از رسانه‌هایی است که در اختیار دارد.

وی افزود: برخلاف آنچه در ظاهر دیده می‌شود که فضا آزاد است و هیچ کسی از زدن هیچ حرفی هراسی ندارد، واقعیت آن است که کارها در باطن به گونه‌ای مدیریت می‌شود که آنچه را تمایل دارند به مردم منتقل می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی هیچ حرف محرمانه‌ای نداریم و آزادی بیان کامل وجود دارد لذا باید این فضا به گونه‌ای مدیریت شود که به سمت مصالح کشور و استان نه منافع فرد یا مجموعه‌ای خاص پیش برود.

وی به تلاقی هفته خبرنگار با دهه اول محرم اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) با سخنان کوبنده خود در بارگاه یزید به تبیین حقایق کربلا پرداخت و نگذاشت یزیدیان آنگونه که می‌خواهند، رخداد کربلا را تفسیر کنند.

قناعت با اشاره به تحمل فشارهای اقتصادی در ۴۳ سال گذشته گفت: الان که کشور رو به پیشرفت است و به فصل خوشه‌چینی رسیده‌ایم، اگر درست اقدام نکنیم، دشمن از فرصت استفاده کرده و بهره کافی را می‌برد.

وی افزود: در این شرایط که امپراطوری رسانه‌ای غرب با فریب و نیرنگ در حال فضاسازی برای ناامیدکردن مردم است، وظیفه همه ما است که با روشنگری این اقدامات فریبکارانه را خنثی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این شرایط می‌توانیم نقادی کنیم اما نباید اسمی از یاس و ناامیدی ببریم و چنانچه به سدی برخوردیم باید برای برداشتن آن تلاش کنیم.

وی اقدام دولت در انجام جراحی اقتصادی را یادآوری کرد و گفت: در حالی که از سال ۹۲ مدام شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم اما در فروردین امسال این سرعت کاهش ارزش پول ملی متوقف شد که نشان‌دهنده اقدامات خوب دولت و نتایج مثبت ریل‌گذاری‌های جدید است.

قناعت در ادامه به بررسی موارد مطرح شده در نشست با خبرنگاران پرداخت و افزود: بلافاصله بعد این جلسه در نشستی ویژه با حضور مدیران دستگاه‌های متولی به بررسی درخواست‌ها و مطالبات مطرح شده خواهیم پرداخت.

وی از برنامه پرداخت ۳۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به خبرنگاران خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان خانه مطبوعات استان آماده بهره‌برداری است افزود: با هماهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان، مقدمات استفاده خبرنگاران از استخرهای شنای شهرستان‌ها به‌صورت رایگان و به مدت یک سال فراهم می‌شود.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید و با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مطالبات رسانه‌ها همراه بود، ۲۰ نفر از اصحاب رسانه به ارائه مسایل و مشکلات حوزه رسانه‌ای استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.