شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روابط عمومی همواره بر دسترسی به افراد کلیدی و تأثیرگذار تمرکز دارد. در این راستا، تحقیقاتی توسط شرکت Rational 360 نشان داده که مدیران عامل شرکتهای فورچون ۵۰۰ بیش از هر چیز به صدای چهرههای رسانهای برجسته توجه دارند. به گفته کالین برگلاند، مدیرعامل این شرکت، این رهبران از تأثیرات رسانهای خود برای مدیریت شهرت آنلاین و تعامل با مخاطبان استفاده میکنند.
این تحقیق با بررسی دادههای شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) انجام شد، جایی که ۱۰۰ مدیرعامل فورچون حضور دارند. هدف اصلی این پژوهش شناسایی شخصیتهای رسانهای بود که بیشترین دنبالکننده را در بین مدیران عامل دارند.
بر اساس این مطالعه، مدیران مورد بررسی به ترتیب بیشترین استفاده را از منابع خبری سیانبیسی با ۱۵ بار اشاره، نیویورک تایمز با ۱۱ بار، بلومبرگ با ۷ بار و سیانان با ۶ بار داشتهاند.
برگلاند معتقد است که این دادهها میتواند راهنمایی برای روابط عمومی باشد تا ارتباطات خود را بهتر با مدیران کلیدی تنظیم کند. او اشاره میکند که بسیاری از این چهرههای رسانهای، برندهای رسانهای خود را نیز توسعه دادهاند. به عنوان مثال، اندرو راس سورکین علاوه بر نیویورک تایمز، با انتشار دیل بوک (DealBook) نقش پررنگی در جذب مخاطبان خاص دارد.
یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که اکثر شخصیتهای رسانهای در این فهرست بر محتوای مربوط به آمریکا تمرکز دارند. اما برگلاند پیشبینی میکند که با جهانیتر شدن تجارت، مدیران عامل به سمت دنبال کردن چهرههای بینالمللی بیشتری حرکت خواهند کرد.
این تحقیق نشان میدهد که شناخت چهرههای رسانهای تأثیرگذار بر مدیران عامل میتواند به بهینهسازی استراتژیهای روابط عمومی کمک کند. این رویکرد همچنین برای هدفگذاری دیگر گروههای تأثیرگذار، مانند سیاستمداران یا اینفلوئنسرها، نیز قابل استفاده است.
منبع خبر:
شارا
/ مدیران عامل فورچون ۵۰۰ چه کسانی را دنبال میکنند؟
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.