شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ایران (شارا) || گوگل اعلام کرد که از اکتبر ۲۰۲۵، ارائه تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا را به دلیل مقررات جدید شفافیت و هدفگذاری تبلیغات سیاسی (TTPA) متوقف خواهد کرد. این تصمیم شامل تبلیغات پولی در یوتیوب نیز میشود.
علل تصمیمگیری گوگل
تعریف گسترده تبلیغات سیاسی:
طبق مقررات TTPA، تبلیغات سیاسی بهطور گسترده تعریف شده و شامل بسیاری از موضوعات میشود که شناسایی آنها در مقیاس بزرگ چالشبرانگیز است.
فقدان دادههای معتبر انتخابات محلی:
گوگل اظهار داشت که دسترسی به دادههای قابل اعتماد درباره انتخابات محلی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، کار را پیچیده کرده است.
عدم وضوح مقررات:
نبود راهنمای فنی مشخص و قوانین شفاف، شرایط عملیاتی را برای گوگل دشوار کرده است.
پیشینه و اقدامات قبلی گوگل
از سال ۲۰۱۹، گوگل الزامات سختگیرانهای مانند تأیید هویت تبلیغکنندگان و افشای منبع مالی تبلیغات را اعمال کرده است.
این شرکت همچنین مقررات مشابهی را در فرانسه، کانادا و برزیل به اجرا گذاشته و در برخی موارد مجبور به توقف تبلیغات سیاسی در این کشورها شده است.
تعهد به ارائه اطلاعات معتبر
گوگل تأکید کرد که به سرمایهگذاری در فناوریهای مقابله با اطلاعات نادرست و نمایش اطلاعات معتبر در خدمات خود ادامه خواهد داد. این شرکت اعلام کرد که همچنان با قانونگذاران و گروههای اجتماعی برای بهبود شرایط همکاری خواهد کرد.
آینده تبلیغات سیاسی دیجیتال
گوگل اظهار داشت که تبلیغات دیجیتال مقرونبهصرفه بهویژه برای کمپینهای کوچکتر حیاتی است و همچنان به ارزیابی سیاستهای خود در این حوزه ادامه خواهد داد.
منبع خبر:
شارا
/ تصمیم گوگل به توقف تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.