شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ایران (شارا) || ادغام Omnicom (آمنیکام) گروپ (Group) و گروه Interpublic (IPG) (آیپیجی) بهعنوان یکی از بزرگترین تحولات صنعت تبلیغات شناخته میشود.
این معامله که روز دوشنبه ۹ دسامبر اعلام شد، منجر به ایجاد بزرگترین گروه تبلیغاتی جهان میشود و بسیاری از کارشناسان پیشبینی میکنند که این ادغام به کاهش هزینهها و حذف برخی از برندهای آژانسهای خلاق خواهد انجامید.
احتمال ادغام برندهای آژانسها
آژانسهای خلاق معروف در آمنیکام و آیپیجی، شامل مارکهای برجستهای مانند The Martin Agency (مارک آژانس مارتین)، TBWA (تیبیدابلیوای)، McCann (مککَن)، FCB (افسیبی)، BBDO (بیبیدیاو)، DDB (دیدیبی) و Deutsch (دویچ) هستند. با این حال، کارشناسان صنعت پیشبینی میکنند که در نهایت برندهای آژانسها در نتیجه این ادغام تجمیع خواهند شد و برخی از آنها حذف خواهند شد.
این روند مشابه اقدامات قبلی سایر شرکتهای بزرگ تبلیغاتی است که با ادغام آژانسهای مختلف، تلاش دارند هزینهها را کاهش دهند و ساختار خود را بهینهسازی کنند.
برنامههای آمنیکام برای کاهش هزینهها
بر اساس اعلامیه آمنیکام، این شرکت قصد دارد در دو سال اول پس از تکمیل ادغام، ۷۵۰ میلیون دلار صرفهجویی کند.
جان رن (John Wren)، مدیرعامل آمنیکام، در گفتگو با ادویک اعلام کرد که کارکنانی که از طریق آیپیجی یا آمنیکام مشغول به کار هستند، نگرانی خاصی نخواهند داشت و مشاغل آنها امنتر از گذشته خواهند بود. با این حال، پیشبینی میشود که شرکتهای ادغامی به روند تجمیع آژانسها ادامه دهند.
منبع خبر:
شارا
/ ادغام آمنیکام و آیپیجی: تغییرات پیشبینیشده در آژانسهای
خلاق
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.