• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
5

دوربین‌ها از اتاق عمل حیوانات گزارش می‌دهد

  • کد خبر : 1991
  • 28 مرداد 1401 - 8:50
دوربین‌ها از اتاق عمل حیوانات گزارش می‌دهد

فصل دوم از مستند «پناه جان» با روایتی از اقدامات دامپزشکان برای نجات جان حیوانات آماده پخش شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، فصل دوم مستند «پناه جان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کتایون جهانگیری از شبکه مستند پخش می‌شود. 

این اثر تولید جدید شبکه مستند است که فصل اول آن چندی پیش روی آنتن رفت و پخش فصل دوم آن در ۷ قسمت از امشب جمعه، ۲۸ مرداد ماه آغاز می‌شود. 

کتایون جهانگیری، کارگردان و تهیه‌کننده این مستند درباره سوژه این فصل از «پناه جان» توضیح داد: در فصل اول این مجموعه، تمرکز اصلی ما روی موضوع امداد و نجات حیوانات به ویژه حیات وحش بود. در این فصل نشان دادیم که وقتی حیوانی آسیب می‌بیند، برای بازگردان او به زندگی چه تلاش‌هایی می‌شود و تکنیک‌های جدید و خلاقیت چگونه به کمک می‌آیند. 

وی ادامه داد: فصل دوم به طبع ادامه راه فصل اول است، همان‌طور که سوژه مقابل دوربین پیشرفت کرده، ما هم با اطلاعات بیشتر و تداوم ارتباط‌مان با گروه‌های درمانی توانستیم موضوعات بکرتری را مقابل دوربین بیاوریم. پیچیدگی کارهای درمانی انجام شده در این فصل، نشان می‌دهد دامپزشکی ایران درهای جدید علم را به روی خود باز کرده و دامپزشکانی حاذق، متعهد و محقق در ایران هستند که این گام‌ها را بر می‌دارند. البته باید اشاره کنم که به دلیل استقبالی که مخاطبان از فصل اول داشتند، شروع به ساخت فصل دوم کردیم. 

او گفت: این بخش تنوع زیادی دارد و حوزه‌های تخصصی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون پوست، دندان، چشم، سرطان و کاربرد پرینت سه بعدی در عمل‌های جراحی پیچیده اشاره کرد. 

این مستندساز همچنین با اشاره به همکاری گروه‌های پزشکی و دامپزشکی در عمل‌های جراحی پیچیده، اظهار کرد: از دیگر موارد قابل تامل، مشارکت دو بخش پزشکی در حوزه انسانی و حیوانی در کنار یکدیگر است. پزشکان معروف و متخصصان حاذق در حوزه‌های مغز و اعصاب و ترمیمی در کنار تیم دامپزشکی قرار می‌گیرند و تجارب جدیدی خلق می‌کنند که حتما برای بینندگان بسیار جذاب است.

جهانگیری درباره تصاویر استفاده شده در فیلم خود هم گفت: به محض اینکه سوژه مورد نظر پیدا و انتخاب می‌شد، سر صحنه حاضر می‌شدیم و از انجام عمل جراحی تصویر می‌گرفتیم. در این مجموعه هم‌ گفت‌وگو داریم و هم راوی؛ چراکه می‌خواستیم برای مخاطب خسته‌کننده نباشد و همه جزئیات بیان شود. 

وی در پایان درباره سوژه قسمت نخست این مجموعه که امشب ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود، توضیح داد: قسمت اول این مجموعه درباره پروتزگذاری دندان یک شیر است که اولین بار در ایران اتفاق می‌افتد. 

به گزارش ایسنا، از دیگر عوامل ساخت این مستند می‌توان به تدوین، پرهام وفایی، مهدی ایروانی، محمدرضا گودرزی مهر و درسا جهانگیری اشاره کرد. همچنین داستان این مستند از زبان میترا حجار روایت می‌شود. مجموعه مستند «پناه جان» جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

دوربین‌ها از اتاق عمل حیوانات گزارش می‌دهد

دوربین‌ها از اتاق عمل حیوانات گزارش می‌دهد

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.