توانایی و شخصیت / شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در دنیای امروز، سازمانها به دلیل فشارهای مختلف، باید توانایی مقابله با بحرانها را داشته باشند. اما چه چیزی باعث میشود که برخی از آنها در برابر بحرانها مقاومتر باشند و برخی دیگر نتوانند از پس آن برآیند؟ برای شرکتها، شهرت یکی از مهمترین عوامل موفقیت است. این شهرت بر اساس نحوه عملکرد شرکت و همچنین رفتار آن شکل میگیرد.
روپرت یونگر، موسس مرکز شهرت شرکت آکسفورد، معتقد است که شهرت یک سازمان از دو عامل اصلی، توانایی و شخصیت، ساخته میشود. توانایی به معنی توانایی یک سازمان در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت است، در حالی که شخصیت به معنای نحوه معرفی و رفتار سازمان در بازار است.
یونگر در صحبتهای خود تأکید کرد که در حالی که بسیاری فکر میکنند شهرت تنها به توانایی مربوط است، شخصیت نقشی بسیار مهمتر دارد. به گفته او، هنگامی که یک سازمان در زمینه شخصیت خود دچار بحران میشود، تاثیرات آن سریع و شدیدتر از بحرانهای مربوط به توانایی است.
تحقیقات یونگر نشان میدهد که مشتریانی که بیشتر به کیفیت محصولات توجه دارند، معمولا از نقصهای شخصیتی سازمانها چشم پوشیده و به آنها فرصت میدهند تا از بحران عبور کنند، اما برای سرمایهگذاران، کارکنان و دیگر ذینفعان، مسائل مربوط به شایستگی و رفتار اخلاقی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این موضوع به وضوح در بحرانهایی مانند خروج آلیسون رز از NatWest یا برنارد لونی از BP مشهود است، جایی که مسائل شخصی به قیمت از دست دادن شغل و اعتبار منجر شد، حتی اگر رهبری فنی آنها دست نخورده باقی مانده باشد.
در این شرایط، مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند که در کنار تقویت تواناییهای فنی و عملیاتی، باید به شخصیت سازمان خود نیز اهمیت دهند. روابط عمومی و شفافیت در تصمیمگیریهای اخلاقی نقش زیادی در حفظ اعتبار سازمان دارد.
در نهایت، به گفته یونگر، در دنیای شفاف و با تعاملهای زیاد امروز، برای موفقیت در بلندمدت، سازمانها باید همزمان توانایی و شخصیت خود کار کنند. برای رهبران امروزی، این دو عنصر باید در کنار یکدیگر رشد کنند تا پایداری و اعتبار سازمان حفظ شود.
منبع خبر:
شارا
/ چگونه شرکتها از طریق توانایی و شخصیت در بحرانها جان سالم
به در میبرند
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.