مهارت های پرتقاضای بازاریابی / شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در گزارش جدید لینکدین تحت عنوان “چشمانداز مشاغل بازاریابی”، روندهای مهم در صنعت بازاریابی و مهارتهای مورد تقاضا برای حرفهایها بیان شده است. این گزارش نشان میدهد که مشاغل بازاریابی در حال افزایش هستند و میزان درخواستهای شغلی در این حوزه ۷۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. در حالی که برخی صنایع مانند تکنولوژی و خدمات مالی که در گذشته با اخراجهای گسترده مواجه بودند، اکنون شاهد رشد دوباره در استخدامها هستند.
با این حال، گزارشی دیگر نشان میدهد که ۶۷ درصد از مدیران بازاریابی ارشد (CMO) از شغل خود رضایت کامل دارند. ولی ۵۵ درصد از بازاریابها گفتهاند که اگر فرصت بهتری پیدا کنند، ممکن است شغل فعلی خود را ترک کنند.
سرعت تغییرات در صنعت بازاریابی باعث نگرانی برخی از بازاریابها شده است. طبق گزارش، ۷۲ درصد از بازاریابها با سرعت پیشرفت در شغل خود احساس غرق شدن میکنند و ۵۳ درصد نگران این هستند که به دلیل تغییرات تکنولوژیکی از رقبا عقب بمانند.
مهارت کلیدی سال: حل مسائل به صورت همکاری
در این گزارش، حل مسائل به صورت گروهی به عنوان “مهارت سال” شناخته شده است. این مهارت که بر کار تیمی و تصمیمگیری مبتنی بر نیازهای مشتری تأکید دارد، رشد ۱۳۸ درصدی در تقاضا را نشان میدهد.
مهارت های فنی برتر برای بازاریابها
برخی از مهارتهای فنی که در بازاریابی تقاضای زیادی دارند عبارتند از:
اجرای خلاقانه: تقاضا برای این مهارت در دو سال گذشته ۴۴۳ درصد افزایش یافته است.
هوش مصنوعی: مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی رشد ۳۹۲ درصدی داشتهاند.
فناوریهای بازاریابی: با رشد سریع ابزارها و پلتفرمهای بازاریابی، نیاز به مهارت در این حوزه ۳۵۱ درصد افزایش یافته است.
استراتژیهای برتر برای موفقیت در بازاریابی
برای رقابت در بازار، لینکدین توصیه میکند که بازاریابها بر سه استراتژی کلیدی تمرکز کنند:
ارتقای مهارتها: با توجه به اینکه هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت است، یادگیری ابزارها و تکنولوژیهای جدید ضروری است.
چابکی: بازاریابها باید تغییرات را بپذیرند و به صورت مداوم خود را با رفتارهای مصرفکننده و پیشرفتهای تکنولوژیکی تطبیق دهند.
همکاری: ترویج کار تیمی و شکستن سیلوهای کاری میتواند نوآوری و حل مسائل پیچیده را تسهیل کند.
نتیجهگیری: سالی پر از رشد و نوآوری
گزارش لینکدین نشان میدهد که صنعت بازاریابی در حال تغییر سریع است. با وجود چالشهایی مانند استرس محیط کاری و تغییرات تکنولوژیکی، فرصتهای زیادی برای رشد وجود دارد. بازاریابها میتوانند با به روز نگه داشتن خود، پذیرش تغییرات و ارتقاء مهارتهای خود موفق شوند.
منبع خبر:
شارا
/ لینکدین گزارش مهارتهای پرتقاضای بازاریابی را فاش
کرد
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.