• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
6

 فرهنگ و هنر در سبد اقتصادی خانوار کمرنگ شده است

  • کد خبر : 2301
  • 31 مرداد 1401 - 12:58
 فرهنگ و هنر در سبد اقتصادی خانوار کمرنگ شده است

تهران- ایرنا- رئیس کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی درباره چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر در دوران پساکرونا و بررسی وضعیت آن در سبد خانوار و رسالت مجموعه در بهبود راهبرد اقتصاد فرهنگ و هنر گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، رفیعیان صبح امروز – دوشنبه ۳۱ مردادماه – در نشست خبری با حضور اهالی رسانه اظهار داشت: در دوران کرونا، هنرمندان نیز مانند سایر مشاغل آسیب بسیاری دیدند و باید با ایفای نقشی فعالتر نسبت به حمایت از این قشر و رونق دوباره هنر و بازار آثار هنری اقدام کرد.

به گفته رفیعیان در دوران کرونا ضمن حمایت مادی و معنوی از گروه های هنری ، در خصوص خرید آثار هنری اقدام به حمایت از جامعه هنری شده است، اما یکی از مهمترین زمینه های حمایت از هنرمندان، ایجاد زمینه های اشتغال و دیده شدن هنرآنان در سطح جامعه است .

وی با اشاره به این که بدون حمایت اقتصادی، هنرمند انگیزه ای برای خلق آثار هنری نخواهد داشت تاکید کرد: حمایت از آثار سینمایی و فیلم های بلند و کوتاه از دیگر اقدامات این مسیر به شمار می رود.

رفیعیان همچنین اظهارداشت: بدون شک سرمایه گذاری در شاخه‌ های فرهنگی و هنری باعث رونق اقتصادی و تولید آن رشته می شود، و  نقش بسزایی در تولید آثار هنری و ترویج آن دارد.

رئیس کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نبود دولت باید با تشکیل کنسرسیوم هایی تا حد امکان از هنر حمایت و آثار هنری را به سبد خانوارها بازگرداند چرا که در شرایط بد اقتصادی، نخستین چیزی که در سبد کالای خانواده‌ها کمرنگ ترمی شود آثار هنری و فرهنگی است.

رفیعیان در این نشست با اشاره به فعالیت مستمر کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: شناسایی نخبگان فعال در این عرصه‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت آن‌ها یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ماست حال‌آنکه بسیاری از افراد با وجود دارا بودن استعدادهای درخور توجه اما به دلیل نداشتن حامیان مالی در راستای توسعه فعالیت خود و درآمدزایی از چرخه فرهنگ و هنر این کشور حذف می‌شوند.

وی با اشاره به مسئولیت خود در فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در کارگروه کارآفرینی با توجه به تشکیل کمیته های  متعددی در این کارگروه به بررسی مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر پرداخته شده است، حال‌آنکه حمایت از جامعه کارآفرینی را وظیفه خود دانسته و بر این باوریم که نه‌تنها باید در مسیر رشد فعالیت هنرمندان در داخل کشور گام‌های جدی برداشته شود بلکه لازم است در شرایط کنونی حامی مادی و معنوی حضور نمایندگان هنر ایرانی در دیگر کشورها باشیم. 

وی تاکید کرد: هنرمندان ما باید بر اقتصاد هنر مسلط شوند چراکه بازار سازی در عرصه هنر کار بسیار دشواری است.

رفیعیان، سرمایه‌گذاری روی فعالیت نخبگان جامعه هنری و تقدیر مستمر از آن‌ها را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید بپذیریم هرچند فرهنگ و هنر ایرانی قابل‌ستایش است اما در زمینه اقتصاد هنر به‌شدت ضعیف عمل کرده‌ایم و در این راستا اگر بنا داریم فعالیت زیربنایی انجام دهیم باید در ابتدا به سراغ شناسنامه‌دار کردن آثار هنری رفته و در ادامه فضا و زمینه را برای کارآفرینی در این عرصه فراهم آوریم.

رئیس کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظرات مشورتی متعددی را مرتبط با چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه در شرایط موجود به‌واسطه پیامدهای منفی شیوع بیماری کرونا به نمایندگان مجلس ارائه داده ایم و بنا داریم همچون گذشته و در قالب عقد قراردادهای همکاری با وزارتخانه‌ها، در راستای سیاست همکاری بین بخشی ، زمینه لازم برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به این مجموعه‌ها را با تکیه‌بر ظرفیت‌های هنری موجود ایجاد کنیم.

رفیعیان با تاکید بر اینکه نخبه پروری و سرمایه گذاری روی استعدادها باید مستمر و طولانی مدت باشد؛ بیان کرد : کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی از تمامی هنرمندان و استعدادها استقبال و حمایت میکند و از همین جا آمادگی خود را جهت حمایت از هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و بطور کلی جامعه ی فرهنگی و هنری کشور اعلام می دارد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.