• امروز : پنج شنبه - ۳۰ اسفند - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 March - 2025
1

همکاری انسان و ماشین: آینده روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

  • کد خبر : 25591
  • 11 اسفند 1403 - 15:39
همکاری انسان و ماشین: آینده روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

عصر هوش مصنوعی / هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک به یکی از قوی ترین و پر کاربردترین فناوری‌های موجود تبدیل می‌شود و استعداد بسیار زیادی برای بازتعریف تجارت،جوامع و سبک زندگی ما دارد به طوری‌ که توجه به گسترش این فناوری در کشورهای دنیا و از جمله مسئولان کشورمان هم مورد توجه قرارگرفته است.

عصر هوش مصنوعی / هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه تعامل حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی با مخاطبان و استراتژی‌های ارتباطی آن‌ها است. این ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی، مانند یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، به متخصصان روابط عمومی این امکان را می‌دهد که داده‌های وسیع را تحلیل کنند، وظایف روزمره را خودکار کنند و پیام‌هایی را تنظیم کنند که با جمعیت‌های خاص همخوانی داشته باشد.

روابط عمومی در دنیای معاصر نیازمند تطبیق با تحولات فناوری و استفاده از ابزارهای جدید است. این تغییرات شامل برقراری تعامل فعال و گفت‌وگو با مخاطبان، استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال و تغییر در نگرش و رویکرد به روابط با مخاطبان است.

تغییرات و تحولات همواره در حوزۀ روابط عمومی و ابزارهای دیجیتال رخ می‌دهند، اما آنچه اهمیت دارد، سازگاری با این تغییرات و بهره‌مندی از آنان در جهت شناخت مخاطبان و رشد و ارتقای سازمان است.

با توجه به افزایش چشمگیر کاربرد هوش مصنوعی در حوزه روابط عمومی که راه گریزی از آن نیست،ضرورت دارد فعالان این حوزه با متون علمی منتشر شده در این حوزه آشنا شوند.در این یادداشت به معرفی یکی از این متون علمی می پردازیم.

*”هوش مصنوعی در روابط عمومی: به سوی یک دستور کار تحقیقاتی” (۲۰۱۹)،عنوان مقاله ای است که در Public Relations Review منتشر شده است.این مقاله یک برنامه تحقیقاتی را برای کاوش در زمینه ارتباط هوش مصنوعی و روابط عمومی و بررسی پیامدهای بالقوه هوش مصنوعی برای عملکرد روابط عمومی ها پیشنهاد می کند.

نویسندگان این مقاله پیشنهاد می‌کنند که تحقیقات آینده باید بر سه حوزه اصلی تمرکز کند:
۱) اخلاق و مسئولیت: استفاده از هوش مصنوعی سوالات اخلاقی مهمی را در مورد شفافیت،حریم خصوصی و مسئولیت پذیری در روابط عمومی مطرح می کند.

۲) عملکرد حرفه ای: هوش مصنوعی روشی را ارائه می دهد که متخصصان روابط عمومی می توانند بر اساس آن فعالیت های خود را انجام می دهند، از جمله اتوماسیون وظایف خاص و استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و پیش بینی رفتار مشتری.

۳) همکاری انسان و ماشین: از آنجایی که هوش مصنوعی در روابط عمومی رواج بیشتری می‌یابد، بررسی اینکه چگونه انسان‌ها و ماشین‌ها می‌توانند به طور موثر با یکدیگر برای دستیابی به اهداف روابط عمومی کار کنند، مهم خواهد بود.

این مقاله استدلال می‌کند که با پرداختن به این حوزه‌های کلیدی،محققان و متخصصان روابط عمومی می‌توانند درک عمیق‌تری از چگونگی تغییر عملکرد هوش مصنوعی در روابط عمومی ایجاد کنند و می‌توانند استراتژی‌هایی را برای به حداکثر رساندن مزایای هوش مصنوعی و در عین حال به حداقل رساندن خطرات و معایب احتمالی آن شناسایی کنند.

مقاله «هوش مصنوعی در روابط عمومی: به سوی یک دستور کار پژوهشی» چندین پیشنهاد کاربردی برای روابط عمومی ارائه می‌کند، از جمله:
۱) اتخاذ یک رویکرد فعالانه برای هوش مصنوعی: متخصصان روابط عمومی باید در مورد هوش مصنوعی و پیامدهای بالقوه آن برای صنعت بیاموزند و باید در نظر بگیرند که چگونه AI می تواند در کار آنها به گونه ای ادغام شود که با ارزش ها و اهداف آنها همسو باشد.

۲) اجرای دستورالعمل‌های اخلاقی: متخصصان روابط عمومی باید دستورالعمل‌هایی را برای استفاده اخلاقی و مسئولانه از هوش مصنوعی، از جمله ملاحظات حریم خصوصی، شفافیت و مسئولیت‌پذیری ایجاد کنند.

۳) توسعه مهارت های جدید: متخصصان روابط عمومی باید مهارت های جدید مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله تجزیه و تحلیل داده ها، اتوماسیون، و همکاری انسان و ماشین را توسعه دهند.

۴) همکاری با توسعه دهندگان هوش مصنوعی: متخصصان روابط عمومی باید از نزدیک با توسعه دهندگان هوش مصنوعی همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که ابزارهای هوش مصنوعی به گونه ای طراحی و اجرا می شوند که با ارزش ها و اهداف روابط عمومی همسو باشد.

۵) نقش همدلی را در نظر بگیرید: همدلی همچنان در روابط عمومی مهم خواهد بود، زیرا هوش مصنوعی ممکن است برای به تصویر کشیدن تفاوت‌های ظریف و احساساتی که در ارتباطات انسانی نقش اساسی دارند، مبارزه کند.

۶) از خلاقیت مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی کنید: متخصصان روابط عمومی باید چگونگی استفاده از هوش مصنوعی را برای حمایت از فعالیت‌های خلاقانه مانند تولید محتوا و توسعه استراتژی خلاق بررسی کنند.


منبع خبر:
شارا
/ همکاری انسان و ماشین: آینده روابط عمومی در عصر هوش
مصنوعی

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=25591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.