• امروز : جمعه - ۱ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 21 March - 2025
7

نشست روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزارشد

  • کد خبر : 26283
  • 16 اسفند 1403 - 12:39
نشست روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزارشد

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / در نشست روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر جاودان سیرت، رئیس دانشگاه، با تأکید بر اهمیت روابط ‌عمومی، آن را ویترین سازمان‌ها و پل ارتباطی مستحکم بین مردم و دستگاه‌های اجرایی خواند.

تغییر رویکرد از توجیه گری به تحلیل گرایی؛ تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
به گزارش وبدا یاسوج؛ دکتر جاودان سیرت در نشست روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به اهمیت ویژه واحد روابط عمومی در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمان، اظهار داشت: کیفیت هر نهاد و سازمانی، وابسته به نوع رابطه‌ای است که روابط عمومی آن در درون و بیرون سازمان برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی، ویترین سازمان‌ها و پل ارتباطی قوی و مستحکم بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است، افزود: روابط عمومی دلسوزانه، سخنگوی واقعی دستگاه‌های اجرایی و تسهیلگر امور مراجعین است.

دکتر جاودان سیرت تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیازمند همدلی و مشارکت مردم هستند و روابط عمومی‌ها می‌توانند این ارتباط را صمیمانه‌تر و مستحکم‌تر کنند.

وی با تأکید بر لزوم انعکاس مطلوب‌تر عملکرد دستگاه‌ها، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید با تعامل بیشتر با رسانه‌ها، در انعکاس عملکرد خود به دولت و مردم، تأثیر مثبتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به اهمیت انتقاد منصفانه و پیشنهادات سازنده، گفت: روابط عمومی‌ها باید با هدف رفع نواقص و ایرادات، در راستای شتاب‌دهی به توسعه دستگاه اجرایی گام بردارند.

وی افزود: مهم‌ترین ضعف روابط عمومی‌های استان، بحث استقلال، تجهیزات و امکانات است که نیازمند توجه ویژه و نگاهی نوآورانه در این زمینه است.

دکتر جاودان سیرت خاطرنشان کرد: امیدواریم با همفکری شما، شاهد پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مختلف روابط عمومی دانشگاه باشیم.

دکتر جاودان سیرت یادآور شد: یکی از عوامل اصلی و مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمانها و دستگاههای اجرایی اهمیت دارد کیفیت رابطه آن سازمان یا دستگاه با گروه مخاطب و افکار عمومی جامعه است که در این زمینه روابط عمومی ها نقش برجسته ای دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: روابط عمومیها ویترین سازمانها و دستگاههای اجرایی هستند ، آنها پل ارتباطی مستحکمی بین مردم ، مسئولان و دستگاههای اجرایی هستند .

وی ابراز داشت: روابط عمومی‌ها باید جهت انعکاس هر چه بیشتر خدمات دولت با رسانه ها تعامل داشته باشند و نیز از توجیه گری بودن به سمت تحلیل گرایی حرکت کنند .

در پایان این نشست، دکتر جاودان سیرت از زحمات آقای ذوالفقار دیودل، مدیر اسبق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تقدیر و برای دکتر خردمند، مدیر جدید، آرزوی موفقیت کرد.

روابط عمومی؛ از ابزار قدرت تا موتور محرک توسعه
در ادامه رئیس بنیاد نخبگان استان با تاکید بر نقش حیاتی روابط عمومی در سازمان‌ها، دو الگوی متضاد “حفظ محور” و “توسعه گرا” را تشریح کرد و روابط عمومی توسعه‌گرا را کلید حل مشکلات و پیشرفت سازمان‌ها دانست.

دکتر اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان، در سخنانی به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز، دو نوع نگاه به روابط عمومی وجود دارد؛ یکی الگوی دولت توسعه‌گرا و دیگری الگوی روابط عمومی حفظ محور.

وی افزود: در روابط عمومی توسعه‌گرا، هدف، توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی مفاهیم و رشد و تغییر شاخص‌های زندگی است که سلامت نیز جزء مهمی از توسعه‌ی کیفی محسوب می‌شود. اما در روابط عمومی حفظ محور، روابط عمومی به ابزاری برای حفظ قدرت و تبلیغات تبدیل می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با تاکید بر نقش روابط عمومی در فرآیند توسعه‌ی کشورها، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها نقش هماهنگ‌کننده‌ی بخش‌های مختلف موثر در توسعه را بر عهده دارند.

دکتر اکوانی در ادامه به ویژگی‌های روابط عمومی توسعه‌گرا اشاره کرد و گفت: مهارت ارتباطی درون‌سازمانی قدرتمند، شناخت دقیق مخاطبان درون و برون سیستم، و توانمندی در تولید محتوا از جمله این ویژگی‌ها هستند. اگر روابط عمومی‌ها در این مسیر حرکت کنند، هیچ سیستمی دچار اخلال نخواهد شد.

شفافیت و صداقت؛ رمز موفقیت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست مسئولان روابط عمومی شبکه های بهداشت و درمان استان با تأکید بر اهمیت پرداختن به مشکلات مردم و مراکز درمانی، از لزوم پرهیز از اغراق و ارائه صادقانه مسائل سخن گفت.

دکتر صیاد خردمند، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در نشست با مسئولان روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه، به تشریح وظایف و سیاست‌های این واحد پرداخت. وی با اشاره به اهمیت ارتباط مؤثر با مردم، گفت: پرداختن به مشکلات مردم، شبکه‌های بهداشتی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از وظایف اصلی روابط عمومی است.

دکتر خردمند با تأکید بر لزوم شفافیت و صداقت در اطلاع‌رسانی، افزود: پرهیز از عملکردهای اغراق‌آمیز و بیان صادقانه مشکلات، از مهم‌ترین موضوعات در روابط عمومی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سایت وبدا را مرجع رسمی اطلاع‌رسانی دانشگاه معرفی کرد و گفت: فعالیت وبدا باید در راس امور قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمامی اخبار از طریق وبدا بررسی و گزارش‌های سه‌ماهه تهیه می‌شود، تصریح کرد: هرگونه انتشار خبر خارج از وبدا و در رسانه‌های دیگر، تخلف محسوب می‌شود.

دکتر خردمند با انتقاد از عملکرد نامتوازن وبدا، گفت: ثبت و درج اخبار در وبدا بر اساس آنالیز و ارزشیابی مدیر روابط عمومی ستاد صورت می‌گیرد.


وی همچنین از لزوم هماهنگی تمامی عزل و نصب‌ها با مدیر روابط عمومی ستاد، طبق دستور شورای هماهنگی دفتر ریاست جمهوری، خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بر لزوم هماهنگی بین‌سازمانی تأکید کرد و گفت: هرگونه مصاحبه و نشست خبری توسط روسای شبکه‌ها و بیمارستان‌ها باید با هماهنگی مدیر روابط عمومی انجام شود.

وی همچنین بر تفکیک وظایف روابط عمومی از سایر فعالیت‌ها تأکید کرد و در پایان، خواستار همکاری بیشتر روابط عمومی‌های دانشگاه‌های استان برای پیشبرد اهداف روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد.


منبع خبر:
شارا
/ نشست روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار
شد

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=26283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.