• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار: 1503اخبار امروز : 0
9

کاریکاتور اکونومیست درباره‌ی مهاجران آمریکا

  • کد خبر : 2712
  • 05 شهریور 1401 - 13:42
کاریکاتور اکونومیست درباره‌ی مهاجران آمریکا

مهاجران در آمریکا، رکود اقتصادی در آلمان و تنش میان لهستان و کمیسیون اروپا، سوژه‌های روزنامه‌های امروز جهان‌اند. خبرهای خوبی از انقلاب ژنتیکی و دست‌آوردهای ارزشمند در این حوزه نیز در حاشیه اخبار آمده است.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز مروری دارد بر مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان، در شرح اخبار نوشته است:

بحران مرزها به نیویورک رسید

کاریکاتوری است از حاکم نیویورک در نشریه اکونومیست تیرکمان به دست دارد اتوبوسی را به دوردست شلیک می‌کند. نوشته می‌گوید: بحران مرزهای آمریکا، به نیویورک رسید. این‌ها مهاجرانی آمده با اتوبوس‌اند. پلیس نیویورک اکنون ناظر مهاجرانی از جنوب آمریکا و مرکزی‌ است. آن‌ها با اتوبوس به پایانه‌های منتهن آمده‌اند. بحران مرزها، دامنگیر همه ایالت‌ها شده است و نه فقط ایالت های مرزی.

هراس از توفان اقتصادی

کاریکاتور اکونومیست درباره‌ی مهاجران آمریکا

تیتر یک روزنامه‌های آلمان، از توفان در راه می‌گوید. دی ولت نوشت: رکود اقتصادی، هراس آلمان است. به نظر می‌آید توفانی واقعی، اقتصاد آلمان را در هم بکوبد. ذخایر سوخت در دو سوی اقیانوس، در خطراند. سوخت خودروها، اروپا و آمریکا را به خطر می‌کشاند. بهای سوخت در آمریکا افزایش یافته است و رکود اقتصادی، اروپا را تهدید می‌کند. نگاه دیگر روزنامه فایننشال تایمز به اقتصاد چین است. پکن اقتصاد داخلی را سیراب کرده است و به کمک برای رونق آن در دیگر کشورها چشم دوخته است.

لهستان اروپا را تهدید می‌کند

کاریکاتور اکونومیست درباره‌ی مهاجران آمریکا

تیتر یک روزنامه لهستانی آنچنان که در لوموند آمده می‌گوید: لهستان، پشت به اتحادیه اروپا می‌کند. این را رهبر حزب حاکم لهستان می‌گوید. لهستان خواهد کوشید رئیس کمیسیون اروپا را جا به جا کند. چشم در برابر چشم. یاروسلاوکازنسکی می‌گوید اگر کمیسیون اروپا، ما را به دیوار بکشاند، اگر سی و پنج میلیارد یورو، اعتبار کمک به همه گیری در لهستان را آزاد  نکند، گام های قانونی، علیه بروکسل برخواهیم داشت. لهستان، تا به امروز، تعهد و  پیمان اش را در برابر اروپا، حفظ کرده است.

در حاشیه خبرها آمده است:

انقلاب ژنتیکی

کاریکاتور اکونومیست درباره‌ی مهاجران آمریکا

نشریه علمی ساینس، گزارشی از انقلاب ژنتیکی دارد. دانش یک انقلاب ژنتیکی تازه را ممکن ساخته است. به لطف پژوهش‌های بنیادین، اکنون زیست شناسی، قابل برنامه ریزی شده است. اصلاح ژن‌های معیوب و ناقص در انسان و در بیمارانی با بیماری‌های مرگبار لاعلاج، درمان‌های ژنتیکی و امکان درمان سرطان‌های خون و کلینیک هایی برای درمان بیماری‌های سرطان استخوانی و خونی پدید آمده است.
و همچنین  اصلاح ژنتیکی برای تولید گیاهان ارزان‌تر مغذی و مواد غذایی سازگار با اقلیم و برتر از آن ها درمان آفت های ویرانگر مزارع از انقلاب‌های ژنتیکی هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.