• امروز : جمعه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 25 April - 2025
3

یورش هوش مصنوعی به دنیای رسانه های اجتماعی: تصاحب ایکس توسطxAI

  • کد خبر : 28367
  • 12 فروردین 1404 - 16:39
یورش هوش مصنوعی به دنیای رسانه های اجتماعی: تصاحب ایکس توسطxAI

دنیای رسانه های اجتماعی / ایلان ماسک با انتقال مالکیت شرکت هوش مصنوعی خود، xAI، به ایکس (X) که قبلاً توییتر (Twitter) بود، نشان داد که دنیای رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک دنیای تحت تسلط هوش مصنوعی است.

 دنیای رسانه های اجتماعی / به گزارش شارا به نقل از آکسیوس، این اقدام ماسک بیش از آنکه صرفاً یک انتقال تجاری باشد، نشان‌دهنده تغییرات بنیادین در ساختار اقتصادی و رسانه‌ای دنیای امروز است. ماسک از این حرکت به‌عنوان ابزاری برای بهبود وضعیت مالی ایکس استفاده می‌کند تا درآمد ثابت و بدهی‌های سنگین این پلتفرم را مدیریت کند.

در حال حاضر، همه انتظار دارند که شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی از جمله xAI رشد چشمگیری داشته باشند. این موضوع باعث تقویت صنایع مختلف فناوری شده است، اما این وضعیت تنها تا زمانی دوام خواهد داشت که حباب هوش مصنوعی فروبپاشد.

اگرچه پلتفرم‌هایی مانند ایکس، فیس‌بوک و اینستاگرام، یوتیوب و حتی تیک‌تاک هنوز بزرگ و سودآور هستند، ولی به‌دلیل عدم توانایی در رشد و نوآوری سریع، به‌عنوان پلتفرم‌هایی با کارکردهای ثابت شناخته می‌شوند.

اکنون، ایکس با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

ماسک پس از خرید توییتر، نتوانست تحول چشم‌گیری در کسب‌وکار این پلتفرم ایجاد کند یا به وعده‌های خود برای ایجاد یک اپلیکیشن همه‌کاره (Everything App) عمل کند. با ظهور چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) و توجه به ابزارهای هوش مصنوعی، مشخص شد که این ابزارها می‌توانند جایگزین‌هایی مناسب برای پلتفرم‌های رسانه اجتماعی باشند.

ایکس ای آی به‌عنوان یک استارتاپ جدید با دو سال سابقه، به‌دنبال استفاده از پلتفرم ایکس برای گسترش دامنه خود است. این شرکت با افتتاح یک مرکز داده جدید در ممفیس، تنسی، و مدل‌های هوش مصنوعی خود که رقیب‌هایی مانند اوپن‌اِی‌آی و گوگل را به چالش کشیده‌اند، در حال جلب توجه است. با این حال، هنوز بخش عمده‌ای از استفاده از مدل‌های xAI از طریق پلتفرم ایکس انجام می‌شود.

در حال حاضر، ارزش کاغذی xAI در آخرین دور سرمایه‌گذاری خصوصی ۸۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این در حالی است که درآمد واقعی این شرکت تنها حدود ۱۰۰ میلیون دلار است که نشان‌دهنده قیمت‌گذاری بسیار بالای این استارتاپ در مقایسه با درآمد آن است. درآمد xAI در حال حاضر عمدتاً از طریق ایکس به دست می‌آید و این مبلغ همچنان در حال گردش در حلقه مالی ماسک است.

در مجموع، این تحولات نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان منابع داده‌ای برای ساخت هوش مصنوعی در حال استفاده هستند و کم‌کم از جایگاه پیشین خود به‌عنوان پلتفرم‌های اصلی رسانه‌ای خارج می‌شوند. به‌جای آن، این پلتفرم‌ها به منابع داده‌ای تبدیل شده‌اند که برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی در حال بهره‌برداری هستند.


منبع خبر:
شارا
/ یورش هوش مصنوعی به دنیای رسانه‌های اجتماعی: تصاحب ایکس توسط
xAI

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=28367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.