• امروز : جمعه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 25 April - 2025
3

تجلی هوش مصنوعی در ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی: طرح نوآورانه برای بهبود روابط عمومی

  • کد خبر : 28831
  • 18 فروردین 1404 - 12:39
تجلی هوش مصنوعی در ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی: طرح نوآورانه برای بهبود روابط عمومی

ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی / دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی نوآورانه از هوش مصنوعی برای بهبود و ارتقای سیستم ارتباطات سازمانی در واحد‌های مختلف خود بهره خواهد برد.

 ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی / عصمت شریفی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره پژوهش خود با عنوان «طراحی مدلی برای بهبود ارتباطات سازمانی روابط‌عمومی‌ها در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از هوش مصنوعی» اظهار کرد:

این طرح بلندپروازانه که حاصل تلاش تیمی از متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه است، مدلی پیشرفته را ارائه می‌دهد که می‌تواند شیوه‌ ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی روابط‌عمومی‌های این دانشگاه را به طور چشمگیری متحول کند.

وی با بیان اینکه این مدل جدید بر پایه الگوریتم‌های پیچیده‌ هوش مصنوعی بنا شده است، ادامه داد: این مدل از قابلیت‌های قدرتمندی مانند تحلیل داده‌های حجیم، پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین برخوردار است و با استفاده از این فناوری پیشرفته، روابط‌عمومی‌های واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در چندین حوزه حیاتی، شاهد پیشرفت قابل‌توجهی باشند.

این پژوهشگر علوم ارتباطات، ارتقای چشمگیر ارتباطات داخلی و نظارت و تحلیل اطلاعات در زمان واقعی را از نتایج این طرح دانست و بیان کرد: سیستم هوش مصنوعی به طور خودکار اخبار، اطلاعات و نظرات کارکنان و اعضای هیئت علمی را از منابع مختلفی مانند ایمیل‌ها، پلتفرم‌های ارتباطی داخلی و نظرسنجی‌ها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان یادآور شد: این قابلیت به روابط ‌عمومی‌ها کمک می‌کند تا از افکار، دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارکنان به‌طور دقیق و در لحظه آگاه شوند و در صورت لزوم، اقدامات اصلاحی سریع و مؤثری را انجام دهند.

دکتری علوم ارتباطات اجتماعی با تأکید بهینه‌سازی روش‌های اطلاع‌رسانی بیان کرد: مدل هوش مصنوعی با تحلیل نیاز‌های اطلاعاتی کارکنان، بهترین روش‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی را پیشنهاد می‌کند و از این طریق، اطمینان حاصل می‌شود که اطلاعات موردنیاز، به‌موقع و به‌طور کامل به تمام افراد مرتبط می‌رسد و این امر می‌تواند به طور قابل‌توجهی از ابهام و انتشار شایعات جلوگیری کند.

شریفی با بیان محور دیگری از این طرح با عنوان «شناسایی و مدیریت سریع‌تر بحران‌ها» تشریح کرد: با پایش مداوم شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، این سیستم می‌تواند هرگونه بحران یا شایعه‌ای را که می‌تواند بر وجهه‌ی دانشگاه تأثیر منفی بگذارد، به‌سرعت شناسایی کند و به روابط‌عمومی‌ها فرصت می‌دهد تا به‌موقع پاسخ داده و از بروز بحران‌های بزرگ‌تر جلوگیری کند و این قابلیت از اهمیت ویژه‌ای در دنیای امروز با سرعت انتشار بالای اطلاعات برخوردار است.

سیستم هوش مصنوعی با تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد محتوا‌ها در شبکه‌های اجتماعی

وی با تأکید بر ارتقای مؤثر ارتباطات خارجی، شخصی‌سازی ارتباطات با مخاطبان را یکی از عوامل مهم بر ارتقای ارتباطات خارجی برشمرد و ادامه داد: با استفاده از حجم عظیمی از داده‌های جمع‌آوری شده، مدل می‌تواند به روابط‌عمومی‌ها در برقراری ارتباط هدفمندتر و شخصی‌سازی شده با مخاطبان مختلف (دانشجویان، والدین، دانش‌آموختگان، کارفرمایان و …) کمک کند، به‌عنوان مثال می‌تواند محتوای تبلیغاتی را با توجه به ویژگی‌های دموگرافیک و علایق مخاطبان تنظیم و ارائه کند.

دکتری علوم ارتباطات اجتماعی و مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان متذکر شد: سیستم هوش مصنوعی با تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد محتوا‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، به روابط‌عمومی‌ها در تولید محتوای جذاب‌تر و مؤثرتر کمک می‌کند و این امر می‌تواند به افزایش تعامل مخاطبان با دانشگاه و بهبود چشمگیر تصویر آن در جامعه منجر شود.

شریفی با تأکید بر مدیریت بهینه روابط با رسانه‌ها تشریح کرد: مدل با رصد مداوم رسانه‌ها و شناسایی فرصت‌های رسانه‌ای مناسب، به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کند تا با رسانه‌ها ارتباطی مؤثرتر برقرار کرده و اخبار و رویداد‌های دانشگاه را به بهترین شکل ممکن پوشش دهند.

این پژوهشگر علوم ارتباطات اجتماعی با بیان چالش‌ها و ملاحظات این مدل یادآور شد: اجرای این طرح با برخی چالش‌ها و ملاحظات نیز همراه است؛ ازجمله این چالش‌ها می‌توان به نیاز به آموزش کارکنان، مسائل مربوط به حریم خصوصی اطلاعات و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات اشاره کرد.

دکتری علوم ارتباطات اجتماعی افزود: تیم طراح تأکید می‌کند که هدف جایگزینی کامل تعامل انسانی با هوش مصنوعی نیست، بلکه این مدل به عنوان ابزاری قدرتمند برای تقویت و بهینه‌سازی ارتباطات انسانی به کار گرفته خواهد شد.

شریفی توضیح داد: تیم طراح بر اهمیت آموزش مداوم و پشتیبانی فنی مستمر به کارکنان روابط عمومی واحد‌های مختلف تأکید دارد و با وجود چالش‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی با اعتماد به این مدل نوآورانه دنبال تحول در ارتباطات سازمانی خود است و انتظار می‌رود که این طرح بتواند به‌طور قابل‌توجهی ارتباطات سازمانی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بهبود بخشیده و به ارتقای جایگاه و اعتبار این دانشگاه در جامعه کمک کند.


منبع خبر:
شارا
/ تجلی هوش مصنوعی در ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی: طرح
نوآورانه برای بهبود روابط عمومی

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=28831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.