• امروز : جمعه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 25 April - 2025
5

چگونه مصرف اخبار در آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ تغییرکرده است

  • کد خبر : 28857
  • 18 فروردین 1404 - 18:39
چگونه مصرف اخبار در آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ تغییرکرده است

مصرف اخبار در آمریکا / مطالعه جدید Pew Research نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نسبت به دوره ریاست‌جمهوری بایدن، در دوران ترامپ توجه بیشتری به اخبار دارند.

 مصرف اخبار در آمریکا / به گزارش سارا، این تغییر باعث شده است که مخاطبان بیشتری به اخبار دسترسی پیدا کنند، اما خطراتی نیز همراه خود دارد، از جمله فرسودگی مخاطب، افزایش قطبی شدن منابع خبری و فشار بیشتر بر خبرنگارانی که باید حجم زیادی از اخبار را پوشش دهند.

در این مقاله به بررسی تأثیر این تغییرات بر عملکرد ارتباطات خواهیم پرداخت.

افزایش توجه به اخبار سیاسی
مطالعه نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها اخبار مربوط به ریاست‌جمهوری را به‌طور دقیق یا نسبتاً دقیق دنبال می‌کنند، که پنج درصد بیشتر از زمان بایدن است. این آمار نشان‌دهنده تغییراتی در نحوه مصرف اخبار است.

برای کسانی که اخبار را به‌طور خاص دنبال می‌کنند، این تغییر چشمگیرتر است و تعداد افرادی که اخبار سیاسی را دنبال می‌کنند از ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۳۱ درصد افزایش یافته است.

این تغییرات بیشتر در میان احزاب سیاسی مشاهده می‌شود، به طوری که ۴۰ درصد از مردم می‌گویند که اکنون بیشتر از گذشته اخبار سیاسی را دنبال می‌کنند. با این حال، در میان دموکرات‌ها این روند کمتر مشاهده می‌شود؛ ۱۵ درصد از دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که دیگر به اخبار توجهی ندارند. در حالی که فقط ۱۰ درصد از جمعیت عمومی و ۵ درصد از جمهوری‌خواهان چنین نظری دارند.

دلایل افزایش توجه به اخبار
زمانی که از افراد پرسیده شد که چرا بیشتر اخبار سیاسی را دنبال می‌کنند، بیشتر آنها به نگرانی از اقدامات دولت ترامپ اشاره کردند. ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نگران کارهای دولت هستند، در حالی که ۳۶ درصد گفتند که از کارهایی که کاخ سفید انجام می‌دهد خوشحالند.

همچنین ۶۲ درصد از مردم گفتند که اخبار سیاسی برای زندگی‌شان اهمیت دارد، در حالی که ۴۳ درصد دیگر اعلام کردند که اجتناب از اخبار سخت است.
برای کسانی که اخبار سیاسی را دنبال نمی‌کنند، ۴۹ درصد گفتند که از میزان زیاد اخبار خسته شده‌اند و این همان پدیده‌ای است که به آن “خستگی خبری” می‌گویند.

تأثیر بر روابط عمومی
این تغییرات در نحوه مصرف اخبار می‌تواند هم برای روابط ‌عمومی‌ها فرصت‌ها و هم چالش‌هایی ایجاد کند. از یک سو، با افزایش توجه به اخبار، ممکن است مطالب شما بیشتر دیده شوند، به‌خصوص اگر در کنار اخبار سیاسی قرار گیرند.

از سوی دیگر، این توجه می‌تواند انرژی مخاطبان را از سایر موضوعات پرت کرده و باعث شود که مطالب غیرسیاسی کمتر مورد توجه قرار گیرند.

همچنین می‌توان انتظار داشت که رسانه‌ها پوشش خود را بر اساس آنچه مردم می‌خوانند تنظیم کنند. اگر تمایل به اخبار سیاسی بیشتر شود، خبرنگاران بیشتری ممکن است به پوشش مسائل سیاسی اختصاص یابند و منابع کمتری برای پوشش موضوعات دیگر مانند کسب‌وکار و سبک زندگی باقی بماند.

در این زمان، بهترین راه این است که با خبرنگارانی که با آن‌ها ارتباط دارید صحبت کنید و نیازهای آن‌ها را بشناسید.

این رویکرد به شما کمک خواهد کرد تا با درک بهتری از نیازهای رسانه‌ها و مخاطبان، به بهترین شکل به آن‌ها کمک کنید و در عین حال از موقعیت‌های موجود بهره‌برداری کنید.


منبع خبر:
شارا
/ چگونه مصرف اخبار در آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ تغییر
کرده است

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=28857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.