• امروز : پنج شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 29 May - 2025
1

تأثیر هوش مصنوعی بر روابط عمومی: فرصت‌ها، چالش‌ها و آینده ارتباطات

  • کد خبر : 31209
  • 03 خرداد 1404 - 10:15
تأثیر هوش مصنوعی بر روابط عمومی: فرصت‌ها، چالش‌ها و آینده ارتباطات

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای امروز، هوش مصنوعی به شکل گسترده‌ای در حوزه روابط ‌عمومی به کار گرفته می‌شود و روش‌های جدیدی برای ارتباط با رسانه‌ها و مخاطبان ایجاد کرده است. با این حال، این تکنولوژی هم فرصت‌هایی ارزشمند و هم چالش‌های جدی برای متخصصان ارتباطات به همراه داشته است. یک […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای امروز، هوش مصنوعی به شکل گسترده‌ای در حوزه روابط ‌عمومی به کار گرفته می‌شود و روش‌های جدیدی برای ارتباط با رسانه‌ها و مخاطبان ایجاد کرده است. با این حال، این تکنولوژی هم فرصت‌هایی ارزشمند و هم چالش‌های جدی برای متخصصان ارتباطات به همراه داشته است.

یک نمونه بارز استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی، ایمیلی بود که از ماه مارس برای خبرنگاران ارسال شد و با لحنی تهاجمی و جلب توجه، آنها را به دلیل توجه بیش از حد به اخبار شرکت تسلا و غفلت از موضوعات مهم‌تر، مانند افزایش نرخ سرطان، مورد انتقاد قرار داد. این ایمیل که توسط ابزار هوش مصنوعی PRAI تولید شده بود، توجه بسیار زیادی جلب کرد و حتی باعث واکنش‌های منفی و عصبانیت برخی خبرنگاران شد.

بر اساس گفته والنتین سایتارلی، مدیر اجرایی PRAI و مدیرعامل شرکت Exclusive PR Solutions، این کمپین هوش مصنوعی که با هدف جذب توجه ساخته شده بود، بسیار مؤثر ولی در عین حال پرتنش بود.

هوش مصنوعی در خدمات روابط عمومی
شرکت‌های بزرگ روابط عمومی مانند ادلمن، ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برای بهینه‌سازی تصویر برندها و مدیریت اعتبار مشتریان توسعه داده‌اند. به گفته جف برینگر، مدیر ارشد هوش مصنوعی در این شرکت، هوش مصنوعی به آنها کمک می‌کند تا پاسخ‌ها را به سرعت رصد و آزمایش کنند و واکنش‌های محتمل را در گروه‌های مصنوعی بررسی کنند.

همچنین استارتاپ‌هایی مثل PodPitch با استفاده از هوش مصنوعی به متخصصان روابط عمومی کمک می‌کنند تا با تطبیق کلیدواژه‌های موضوعی با پادکست‌ها، فرصت حضور در برنامه‌ها و ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را فراهم کنند.

شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت نیز از هوش مصنوعی برای تحقیق، تولید محتوا و آماده‌سازی سخنرانی مدیران خود استفاده می‌کنند؛ البته تمام محتوای تولید شده پیش از انتشار، توسط انسان‌ها بازبینی می‌شود.

کاربرد هوش مصنوعی در تحقیقات بازار
شرکت خدمات تحویل غذا Grubhub با بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، واکنش واقعی شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی را درباره غذاهای محبوب دوران پس از زایمان تحلیل کرد. این روش اطلاعات دقیق‌تری نسبت به پاسخ‌های شفاهی به دست داد و موجب اصلاح محتوای تبلیغاتی شد.

چالش‌های هوش مصنوعی در روابط عمومی
با وجود مزایا، هوش مصنوعی مشکلاتی نیز برای روابط عمومی‌ها ایجاد کرده است؛ از جمله افزایش حجم هرزنامه‌ها و پیام‌های تبلیغاتی بی‌کیفیت که کار ارتباط با خبرنگاران را دشوارتر کرده است. همچنین، پدیده کارشناسان جعلی و تأثیرگذاران مصنوعی که با هدف گمراه کردن رسانه‌ها و بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو ساخته شده‌اند، موجب نگرانی شده است.

شرکت‌هایی مانند Rolli با ترکیب هوش مصنوعی و بررسی‌های انسانی، تلاش می‌کنند اعتبار و صلاحیت کارشناسان را تأیید کنند تا منابع قابل اعتماد از غیرقابل اعتماد تمییز داده شوند.

نگرش متخصصان
برخی کارشناسان معتقدند که ارتباطات انسانی و تعاملات فردی همچنان اساس روابط عمومی است و هوش مصنوعی نمی‌تواند به سرعت جایگزین این جنبه حساس و ظریف شود.

وندی زاجک، مدرس دانشگاه جورج‌تاون، هشدار می‌دهد که اتکای بیش از حد به محتواهای خودکار ممکن است باعث ایجاد واکنش منفی و جستجوی مخاطبان برای پیام‌های اصیل‌تر و متفاوت‌تر شود.

نویسنده: پاتریک کافی
تاریخ: ۲۱ مه ۲۰۲۵
منبع: وال استریت ژورنال

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/ تأثیر هوش مصنوعی بر روابط عمومی: فرصت‌ها، چالش‌ها و آینده ارتباطات

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.