شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ماسیج کیکتا، مدیر روابط عمومی و مشاور در اکسپندر، در جدیدترین گزارش خود از چالشهای موجود در صنعت روابط عمومی لهستان صحبت کرد. او معتقد است که با وجود حرفهای شدن سریع بازار آژانسهای روابط عمومی و توجه فزاینده شرکتها به کیفیت خدمات، شفافیت، شرایط کاری مناسب و حفظ استعدادها همچنان چالشهایی روبه رشد هستند. بر اساس گزارش روابطعمومی جهانی ICCO برای سالهای ۲۰۲۳-۲۰۲۴، ۶۰ درصد از رهبران صنعت، حفظ کارکنان را به عنوان یک مسئله کلیدی میشناسند.
کیکتا اشاره میکند که با وجود تلاشها برای ایجاد وفاداری و تعهد در میان کارکنان، تجزیه و تحلیل پیشنهادات شغلی در پورتالهای استخدام نشان میدهد که سازمانهایی که متخصصان روابط عمومی را به صورت داخلی استخدام میکنند، در حال از دست دادن رقابت با آژانسهای تخصصی هستند. یکی از مشکلات اصلی، تعریف نادرست نقش روابط عمومی در ساختار سازمانی است. در بسیاری از شرکتها، به دلیل منابع محدود، تیمهای کوچک روابط عمومی مسئولیتهای مختلفی دارند که از نویسندگی تبلیغاتی و روابط رسانهای تا امور عمومی، تحلیل بازار، مدیریت رویدادها و رسانههای اجتماعی را شامل میشود. این عدم تقسیم مسئولیتها به وضوح، باعث افزایش بار اضافی بر دوش کارکنان و کاهش انگیزه آنان میشود.
کیکتا همچنین به نبود مسیر شغلی شفاف، فرهنگ بازخورد و پاداش رقابتی در بسیاری از بخشها از جمله فینتک در لهستان اشاره میکند. او تأکید میکند که برای حفظ مؤثر استعدادها، ضروری است که نقشها به طور دقیق تعریف شوند، ساختارهای سازمانی شفاف باشند و شرایط استخدامی جذاب فراهم شود.
در نهایت، کیکتا خاطرنشان میکند که اگر بخشهای منابع انسانی این جنبهها را در استراتژیهای مدیریت تیم روابط عمومی خود لحاظ نکنند، باید با چالشهایی همچون جابجایی مداوم کارکنان و نیاز به استخدامهای جدید مواجه شوند. گزارش سال گذشته همچنین نشان داد که بزرگترین چالشهای صنعت روابط عمومی، کمبود بودجه و شرایط اقتصادی نامناسب برای تعهد به پروژهها است.
#روابط_عمومی_در_متن
#سال_هوش_مصنوعی
انتهای پیام/
منبع خبر:
شارا
/ چالشهای حفظ استعدادها و شفافیت در روابط عمومی لهستان: گزارش ماسیج کیکتا و روندهای جدید
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.