• امروز : پنج شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 29 May - 2025
1

حمید شکری خانقاه: روابط عمومی نباید به تهیه خبر خلاصه شود؛ ضرورت تعامل، شفافیت و مدیریت هوشمند ارتباطات

  • کد خبر : 31249
  • 03 خرداد 1404 - 22:15
حمید شکری خانقاه: روابط عمومی نباید به تهیه خبر خلاصه شود؛ ضرورت تعامل، شفافیت و مدیریت هوشمند ارتباطات

پرینت  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || حمید شکری خانقاه روز شنبه ۳ خردادماه در همایش گرامیداشت هفته روابط عمومی در تبریز اظهار کرد: بسیاری از مدیران، روابط عمومی را به عنوان ابزاری صرف می‌پندارند؛ ابزاری که صرفاً برای تهیه خبر، برگزاری مراسم و انجام امور روبنایی به کار می‌رود، در حالی که تعامل و […]

پرینت

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || حمید شکری خانقاه روز شنبه ۳ خردادماه در همایش گرامیداشت هفته روابط عمومی در تبریز اظهار کرد: بسیاری از مدیران، روابط عمومی را به عنوان ابزاری صرف می‌پندارند؛ ابزاری که صرفاً برای تهیه خبر، برگزاری مراسم و انجام امور روبنایی به کار می‌رود، در حالی که تعامل و هنر ارتباطات، پایه و اساس واقعی این حوزه است.

وی ادامه داد: روابط عمومی هنری است که از دریچه تعامل انسان‌ها به آن نگریسته می‌شود؛ هنری که می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مختلف، حس امید و انگیزه را در جامعه زنده نگه دارد. هر سازمان باید قالبی مشخص داشته باشد تا بتواند ارتباطات هوشمند و موثر را تحقق بخشد.

وی افزود: موفقیت در هر سازمان معنای متفاوتی دارد. گاهی اوقات، موفقیت با فروش بالا تحقق می‌یابد و در جای دیگر، با مشارکت و همدلی کامل سازمان. اما در هر صورت، روابط عمومی زمانی به عنوان «موفق» شناخته می‌شود که بتواند دل‌ها را شاد کند.

روابط عمومی نباید صرفاً در قالب تهیه خبر و برگزاری مراسم خلاصه شود
شکری با تاکید بر اینکه روابط عمومی نباید صرفاً در قالب تهیه خبر و برگزاری مراسم خلاصه شود، بیان کرد: هدف نهایی، ایجاد حس خوب و رضایت در مخاطبان است که این نشان‌دهنده موفقیت واقعی است. هر فرد باید بداند وقتی خبر تهیه می‌کند و مراسمی برگزار می‌کند، این کار برای چه هدفی است و چه اثر مثبتی بر جامعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئول روابط عمومی باید طرف مشورت مدیر سازمان باشد، گفت: روابط عمومی راهبردی، موردی را تجویز نمی کند بلکه توصیف می کند، روابط عمومی هنر دستیابی و تاثیرگذاری بر جوامع و گروه ها به صورت کارآمد و مقرون به صرفه ست.

وی توضیح داد: راز موفقیت در این است که هر فرد از خود شروع کند و منتظر تصمیمات و عملکردهای دیگران نباشد. روابط‌عمومی باید تصویر حرفه‌ای و قوی از سازمان را خودش رقم بزند و نقش فعال و مستقل داشته باشد. این امر نیازمند آموزش‌های تخصصی در حوزه ارتباطات است؛ چراکه ارتباطات، نوعی قدرت است و باید آن را آموخت و مهارت‌های لازم را کسب کرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در حوزه روابط عمومی و ارتباطات، باید از چرخه‌ی معیوب بیرون آمد، نباید نقش قربانی را بر عهده گرفت و کاستی‌ها را به کمبود امکانات نسبت داد. روابط عمومی باید وارد عرصه طراحی نو و جسورانه شود، منطقه امن را ترک کند و در مسیر جسارت حرکت کند.

شکری بر اهمیت حفاظت سازمان از آسیب‌های فیزیکی و امنیت فکری تأکید کرد و گفت: حراست، وظیفه حفاظت فیزیکی سازمان را بر عهده دارد، اما روابط عمومی باید از افکار عمومی و افکار منفی در مقابل سازمان حفاظت کند و در بالاترین سطح از شفافیت قرار گیرد.

تعامل، اعتماد و رضایت در اولویت
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، محتوای ارتباط باید بر پایه تعامل و اعتماد باشد، اضافه کرد: قدرت تعامل و ارتباط، اعتمادآفرین است. هر چه قدرت ارتباط بیشتر باشد، اعتماد و رضایت و شادی بیشتری در مخاطبان ایجاد می‌شود. مراسم‌ها و همایش‌ها باید حس خوبی در شرکت‌کنندگان ایجاد کند؛ در غیر این صورت، همان همایش، هدررفت منابع است.

وی با تاکید بر ضرورت دخالت مدیران در نظام ارتباطات، ادامه داد: در موارد چالش، نقش مدیران بسیار کلیدی است. باید راهکارهای اولویت‌بندی شده ارائه داد و از داده‌محوری به سمت دانش‌محوری حرکت کرد. عملکرد سازمان باید خود معرف خودش باشد، نه صرفاً در کلمات و وعده‌ها.

شکری اضافه کرد: تبریز شهر اولین‌هاست و باید همین امروز تغییرات اساسی در بخش روابط عمومی آغاز شود. روابط عمومی باید چشم‌اندازی روشن و واقع‌بینانه داشته باشد و عوامل بازدارنده را شناسایی و در برنامه‌های خود جای دهد و با تلاش مستمر، این عوامل را از بین ببرد.

وی همچنین به نقش فناوری‌ها، به ویژه هوش مصنوعی، اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری صحیح از مالتی مدیا و هوش مصنوعی، می‌توانیم سازمان‌ها را موفق و پیشرو کنیم. اما باید توجه داشت که اختیارات هوش مصنوعی در دست انسان است و داستان‌سرایی و سناریونویسی بر عهده ما است.

شفافیت و اعتماد در کشور و سازمان‌ها
شکری عنوان کرد: پنهان‌کاری بزرگ‌ترین آفت نظام است. روابط عمومی‌های باید دایره عمومی خود را گسترش دهند و از مخفی‌کاری بدیهیات پرهیز کنند. هر چه دایره عمومی روابط عمومی کوچکتر باشد، اعتماد مردم کاهش می‌یابد. برای هر پروژه و فعالیتی، باید پیوست نوشته و مستندسازی کامل انجام شود.

وی بر نقش مهم مدیران و مسئولان تأکید کرد و یادآور شد: استانداری، به عنوان نماینده عالی در هر استان، نیازمند ارتباط دائم و شناخت کامل نارضایتی‌ها و نیازهای مردم است. تسلط بر زبان بدن و احساس مهم بودن در اطراف، رمز ایجاد ارتباط موثر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سازمان‌هایمان موفق عمل کنند، باید از همین امروز، چشم‌اندازی روشن و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و به سمت استفاده از فناوری‌ها و بهبود مستمر حرکت کنیم.

همایش گرامیداشت هفته روابط عمومی، به همت شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در پردیس هنر و رسانه تبریز برگزار شد.


#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/ حمید شکری خانقاه: روابط عمومی نباید به تهیه خبر خلاصه شود؛ ضرورت تعامل، شفافیت و مدیریت هوشمند ارتباطات

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.