• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار: 1499اخبار امروز : 0
4

غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام تلاش می‌کند

  • کد خبر : 4661
  • 30 مهر 1401 - 7:16
غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام تلاش می‌کند

اسماعیلی در دیداربا سخنگوی دولت ترکیه ورئیس اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی گفت:سیاست دولت سیزدهم توسعه روابط باهمسایگان به ویژه ترکیه است ونقاط مشترک فرهنگی دو کشور را نزدیکترمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرده است با فخرالدین آلتین، سخنگوی ریاست جمهوری و رئیس اجلاس دیدار و گفتگو کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی دو کشور، ضرورت دارد برای همگرایی در جهان اسلام در کنار هم باشیم و موفقیت هر یک، موفقیت دو کشور دوست و همسایه در منطقه قلمداد می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: ترکیه و ایران دشمنان مشترک دارند که تلاش می‌کنند کشورهای جهان اسلام کنار یکدیگر نباشند و ارتباط آنها توسعه نیابد. سیاست دولت سیزدهم تعمیق ارتباطات همسایگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی و تلاش رسانه‌های غربی را مخدوش ساختن چهره جهان اسلام نزد افکار عمومی دانست و خاطر نشان کرد: رسانه‌های معاند سعی دارند چهره خشونت‌ آمیز از اسلام نشان دهند. ایران و ترکیه می‌توانند با همکاری مشترک در این عرصه نقشه دشمنان را خنثی کنند.

فخرالدین آلتین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و رئیس دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوش‌ آمدگویی به وزیر فرهنگ کشورمان گفت: امروز در جغرافیایی به سر می بریم که نیروهای خارجی امنیت منطقه را به خطر انداخته‌ اند و همکاری دو کشور دوست و هم منطقه می‌تواند در حل این مسأله با تعمیق ارتباطات فرهنگی راهگشا باشد.

آلتین در پایان اظهار امیدواری کرد که سند همکاری دوجانبه مطبوعاتی و اطلاع رسانی ترکیه و ایران در سفر آتی رؤسای جمهور دو کشور به امضا برسد.

همچنین محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن شرکت در ضیافت شام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با وی دیدار کرد.

دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ۲۹ و ۳۰ مهرماه در استانبول برپاست.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی این سازمان تاکنون یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهمین دوره آن در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.