• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار: 1511اخبار امروز : 2
7

صد و یکمین شماره قلک با حال و هوای یلدایی منتشر شد

  • کد خبر : 4864
  • 08 آذر 1401 - 8:27
صد و یکمین شماره قلک با حال و هوای یلدایی منتشر شد

صد و یکمین شماره مجله قلک با حال و هوایی یلدایی همراه با شعر، بازی و داستان منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدویکمین شماره قلک، ویژه آذر ۱۴۰۱ با حال و هوایی یلدایی و همراه با شعر، بازی و داستان‌های لطیف و کودکانه روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

در شماره جدید ماهنامه قلک با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی ویژه آذرماه با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا محتوایی مرتبط با آداب و رسوم و فرهنگ این آئین آورده شده است. همچنین داستان‌ها و شعرهایی با موضوع کسب درآمد، بیمه و غیره را در این شماره می‌خوانیم.

در این شماره می‌خوانیم:

در داستان «جشن شب یلدا» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو با آداب و رسوم و فرهنگ شب یلدا از خوراکی‌ها تا شاهنامه‌خوانی آشنا می‌شویم و در قالب یک فضای کودکانه بچه‌ها می‌آموزند در این شب چه اتفاقی می‌افتد و چه رسوماتی اجرا می‌شود.

در هر شماره مطالب و بازی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره به مناسبت نزدیک شدن به شب یلدا «بازی اناری» برای بچه‌ها طراحی شده است. در این بازی بچه‌ها می‌توانند به تنهایی یا با دوستانشان همراه با یک تاس و مهره سرگرم شوند.

در این قسمت از داستان‌های «مامان شای‌شای» با عنوان «مامان شای‌شای و باباکوچولوی خواب‌آلو» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی در فضایی کودکانه به موضوع به موقع خوابیدن بچه‌ها اشاره می‌کند و به آنها می‌آموزد که خواب کافی می‌تواند تمرکز و قدرت یادگیری را بالا ببرد.

از دیگر مطالب این شماره داستان «تو به دستش آوردی» ترجمه امیرعلی خلج است. این داستان ماجرای خرگوشی به نام بانی است که می‌خواهد پولدار و مشهور شود اما با این سوال مواجه می‌شود که چطور می‌تواند به این هدف برسد و در این مسیر تمرین می‌کند که چگونه درآمد داشته باشد، پس‌انداز کند، محاسبه کند و در نهایت، تلاش برای کسب درآمد چه احساسی دارد.

در بخش «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی «جیرجورجون» تلاش می‌کند تا شغل جدیدی را برای بچه‌ها معرفی کند. در داستان دیگری که فرید صالحی آن را نوشته و فاطمه زمانه‌رو تصویرگری کرده به موضوع بیمه و اهمیت آن پرداخته شده است.

شعر «تاتاپ تاپ» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه عبادی، اخبار قِل قُلکی «قوی‌ترین آهن‌ربای جهان» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، بچه‌های دنیا «نان و سوسیس در موزه! / بچه‌های آلمان» نوشته جویا میرزاده از دیگر مطالبی است که در این شماره می‌خوانیم.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.