به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبارن از بنیانگذاران رشته مدیریت رسانه است که به منظور غنابخشی به ادبیات نوپای رشته مدیریت رسانه، یک بار در سال ۲۰۰۶ کتابی را با همین عنوان یعنی مدیریت و اقتصاد رسانه تالیف کرد و به دلیل دگرگونیهای سریع صنعت رسانه، که بیش از همه، متاثر از نوآوریهای فناورانه بوده است، بار دیگر در سال ۲۰۱۸ این کتاب را بازنویسی کرد.
کتاب حاضر تحت عنوان مدیریت و اقتصاد رسانه با ترجمه دکتر سمیه لبافی، فزرانه میرزابیگی، حبیب عبدالحسین، در دوازده فصل پژوهشهای مدیریت و اقتصاد رسانه، رویکردهای نظری در پژوهشهای مدیریت، تحول پژوهش و نظریهها در اقتصاد رسانه، مدیریت راهبردی رسانه، مدیریت منابع انسانی در رسانه، سیاستگذاری رسانهای، رسانههای اجتماعی، کارافرینی رسانهای، نوآوری رسانهای، تبلیغات در مدیریت و اقتصاد رسانه، تحلیل و سنجش مخاطب، توزیع محتوا، تقسیم میشود. آلباران و دو همکار دیگرش، بوزنا میرزجسکا و جیمین جونگ، که در تهیه این کتاب، او را همراهی کردهاند، تلاش داشتهاند که متناسب با حوزههای مختلف مدیریت رسانه در کتاب خود مشارکت کنند.
آلباران معتقد است مدیریت و اقتصاد رسانه، در واقع لازم و ملزم یکدیگرند، زیرا صنایع رسانهای از نظر ماهیت، موسسههای اقتصادیاند، از این رو نمیتوان مدیریت رسانه را بدون در نظر گرفتن جنبههای اقتصادیاش، و اقتصاد رسانه را بدون جنبههای مدیریتی مطالعه کرد. این کتاب توسط انتشارت ادیبان روز منتشر و راهی بازار کتاب شده است.