• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 0
4

تازه ترین اقدامات صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی هنرمندان

  • کد خبر : 5531
  • 02 اردیبهشت 1402 - 3:12
تازه ترین اقدامات صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی هنرمندان

در اجرای قرار داد سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و خسارت مستقیم به بیمه شدگان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در اجرای قرارداد سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی هنرمندان با شرکت بیمه گر طرف قرارداد تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و بیش ۳۷ میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز معرفی نامه های صادر شده) به بیمه شدگان عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است. در همین چارچوب ۳۷ هزار مورد معرفی نامه صادر و بیش از ۴۲ میلیارد تومان تسویه شده است.

براساس گزارش ارائه شده، نزدیک به ۴۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۱ برخوردار شدند که این آمار نسبت به قرارداد سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ از رشد ۱۷ درصدی برخوردار بوده است. بر این اساس ۴ درصد از اعضای صندوق در طرح امید، ۷۴ درصد در طرح آرامش و ۲۲ درصد در طرح رفاه ثبت نام و تحت پوشش قرار گرفته اند.

صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از هنرمندان کشور و کاهش دغدغه های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تکفل آنها را هر سال متقبل می شود. در این راستا به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه درمان تکمیلی اعضا (معادل ۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) از سوی صندوق در قالب یارانه پرداخت شد. این در حالی است که حق بیمه بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت که به دلیل عدم تمکن مالی قادر به ثبت نام در طر ح بیمه تکمیلی نبودند، به طور کامل از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

صندوق اعتباری هنر و شرکت بیمه طرف قرار داد شهریور ماه ۱۴۰۱ با هدف متناسب سازی نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای با وضعیت و شرایط فعالان فرهنگ و هنر و ارائه خدمات و تخفیفات ویژه به اعضای صندوق و ترویج فرهنگ بیمه ای تفاهم نامه همکاری ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را امضا کردند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این رابطه عنوان کرد: این صندوق در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم مصمم است که با گسترش خدمات بیمه‌ای، فضایی امن را برای تداوم فعالیت حرفه‌ای فعالان حوزه فرهنگ و هنر که جز شریف ترین اقشار جامعه هستند، فراهم آورد. ضمن اینکه طبق بررسی های انجام شده، سال ۱۴۰۰ با تغییر شرکت بیمه گر رضایت حداکثری اعضا کسب شد.

وی یکی از مهمترین مطالبات صندوق از مدیران بیمه گر درمان تکمیلی را انجام کامل تعهدات و تقویت و تسریع در ارائه خدمات رسانی به جامعه فرهنگ و هنر بیان کرد و گفت: هنرمندان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند و ارائه خدمات دقیق و منظم به این قشر فرهیخته حساسیت بالایی دارد.

بسط و گسترش انواع خدمات بیمه ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور، همکاری طرفین برای طراحی پوشش بیمه ای جدید مورد نیاز برای ریسک های شناسایی شده در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی، تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کارهای فرهنگی و هنری از طریق کاهش ریسک و پیوند میان صنعت بیمه با حوزه فرهنگ و هنر از مهمترین محورهای تفاهم نامه امضا شده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.