• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار: 1626اخبار امروز : 0
8

دوره «رسم» برای گزارش نویسی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 6335
  • 01 آبان 1402 - 15:05
دوره  «رسم» برای گزارش نویسی برگزار می‌شود

دوره «رسم» با موضوع گزارش نویسی بر اساس متون کهن فارسی توسط مرکز هنری رسانه‌ای سلوک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره رسم با موضوع گزارش نویسی بر اساس متون کهن فارسی توسط مرکز هنری رسانه‌ای سلوک برگزار می‌شود؛ این دوره تلاشی برای ارائه طرح نوینی از نوشتنِ گزارش است که از سنت دیرینه ادبیات فارسی بهره می‌گیرد.

شش متن انتخاب شده، هر یک حامل مهارت‌هایی است که در کار گزارش‌نویسی به کار می‌آید. هدف از برگزاری دوره، استفاده از رسمِ هزارساله ادبیات فارسی برای روایت گویا و کارای میدان‌های انقلاب اسلامی است.

در رسم بر اینکه چگونه می‌شود بر اساس متون کهن فارسی به شکلی از گزارش‌نویسی دست یافت، تمرکز خواهد شد تا نیازهای میدان امروز انقلاب اسلامی را برآورده کند.

سرفصل‌هایی که در دوره رسم به آنها پرداخته می‌شود، شامل سیر الملوک؛ طرح سیاسی در گزارش، چهار مقاله؛ نویسندگی چیست؟، سفرنامه ناصرخسرو؛ جستجوگری برای گزارش، تاریخ بیهقی؛ رؤیت و روایت در متن، هزار و یک‌شب؛ ساختار متن گزارشی و گلستان؛ طنز و طیبت در متن گزارشی هستند.

این دوره توسط مرکز هنری رسانه‌ای سلوک هر دو هفته یک‌بار و با ارائه علیرضا سمیعی برگزار می‌شود. همچنین مهلت ثبت نام تا ۵ آبان است.

دوره رسم به‌صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود و پیوند ثبت‌نام اولیه در آن https://survey.porsline.ir/s/tsxOQmcS است. اطلاعات بیشتر نیز در این باره نشانی در نشانی در پیام رسان بله rasm_۱۴۰۲@ است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=6335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.