به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانهای یونسکو ایران، در این پیام آمده است:
«امسال روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای حسینی مصادف شده است؛ این تلاقی فرصت مناسبی است تا ابعاد این نهضت را از منظر رسانه و در بستر رسانه مورد توجه قرار دهیم. حرکت و رفتار امام در ذات خود رسانهای به بلندا و عظمت تاریخ است و عاشورا عظیمترین تولید رسانهای تا ابد خواهد بود با تمام ویژگیهای پیام و پیامرسانی و تاثیرات بر مخاطب.
آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تلاش گروهی در آن زمانه برای قلب واقعیتها، برجستهسازی، دروغ و انگارهسازی و وارونهسازی حق و باطل و جا به جایی حقیقت و دروغ نقش آفرینی کردند و از این رو بود که در کنار بمباران خبری علیه امام حسین(ع)، وعدههای اعطای مقام و پاداش، بالابردن هزینههای حمایت از امام معصوم و… همگی سبب انحراف افکار عمومی از حق و حقیقت به ظلم و انحراف شد.
در این میان اما سکوت خواص و بی تفاوتی آنها، به وقوع واقعه عاشورا کمک کرد. واقعه عاشورا را باید محصول انحراف، سکوت، فریب و تحریف دانست. عاشورا زاییده جهل توام با خودکامکی و زیادهخواهی مردمی بود که در این نقطه مهم تاریخی درست نیندیشیدند و دقیق اقدام نکردند.
نباید تصور کنیم این فریبکاری مختص آن دوران بوده است. این رویه امروز در سیل خروشان پیامها و بازار داغ رسانههای نوین و شیوههای جدید عملیات روانی نیز وجود دارد. ما به این جمله باور داریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. تشخیص مرز میان حق و باطل و ناخواسته در خدمت ظلم قرار نگرفتن و تلاش برای حق و عدالتطلبی آنچیزی است که امروز اگر میخواهیم در صف دشمنان دین قرار نگیریم، باید سرلوحه بینش و منش ما باشد. حسینی شدن فراتر از نظر، به عمل نیاز دارد. برای تحقق این مهم، رسانه ما باید حسینی باشد و حسینی بیاندیشد.
ضمن عرض خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، امیدواریم به برکت این ایام، رسانه های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبیینگری، مطالبه گری، صادق، اخلاق و … هر روز موفق تر روز قبل باشند.»
انتهای پیام