• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
3

باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران بیانیه داد

  • کد خبر : 1052
  • 18 مرداد 1401 - 7:39
باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران بیانیه داد

جامعه‌ای که خبرنگار پرسشگر وبستری برای پاسخگویی به مطالبات وگردش آزاد اطلاعات نداشته باشد، از داشتن فضای سالم ودموکراتیک دور خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«روزی برای مرور آنچه هست و آنچه باید باشد

از جنگ و کرونا تا رعایت اخلاق حرفه‌ای و حق طلبی

پیدایش رسانه‌های نوظهور و نقش آفرینی فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، عصر جدیدی را ایجاد کرده است. رسانه و در رأس آن خبرنگاران، به عنوان مولفه‌ای مهم و تأثیرگذار در ایجاد ارتباطات و فهم مشترک از رویدادها در درون هر کشور عهده‌دار نقش‌های راهبردی و سرنوشت‌ساز هستند.

از این رو هفدهم مردادماه یادآور تلاش‌های خبرنگاران حق‌طلب و پرسشگری است که چراغ آگاهی‌بخشی را روشن نگاه داشته و بی‌هیچ چشم‌داشت قدم در این راه گذاشته‌اند. به واقع جامعه‌ای که خبرنگار پرسشگر و بستری برای پاسخگویی به مطالبات و گردش آزاد اطلاعات نداشته باشد، از داشتن فضای سالم و دموکراتیک دور خواهد ماند.

خبرنگاران به عنوان چشم بینای مردم، نماد امانتداری، صداقت، مسئولیت‌پذیری، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌شناسی‌اند. افزون بر آن، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد و سیاه‌نمایی‌ها از ویژگی‌هایی است که از یک سو وظیفه اهل قلم را سنگین‌تر و از سویی دیگر جامعه را از تاریکی نجات داده و آن را در مسیر آزادی به حرکت در می‌آورد.

در این میان نباید این نکته از قلم بیفتد که داشتن امنیت شغلی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های این قشر است. این نگرانی به‌جا و مسأله‌ای جدی که گاه باعث شده تا خبرنگار علاقه خود را کنار گذاشته و دلسردی و نومیدی باقی بماند.

باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه، یاد و خاطره شهید محمود صارمی و نیز درگذشتگان این حوزه را گرامی داشته و از تلاش خبرنگاران و تمامی فعالان در حوزه خبری تقدیر کرده و امیدوار است مسئولین با توجه به اهمیت جایگاه رسانه، گره‌گشای مشکلات اصحاب رسانه بوده و در این عرصه همت گمارند.

غلامرضا کاظمی دینان رئیس‌کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران

امیرعباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران»

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.