• امروز : سه شنبه - ۲۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 12 November - 2024
1

به‌روزرسانی قوانین لغو سفر در اسنپ؛ جبران خسارت رانندگان در سفرهای لغوشده

  • کد خبر : 11291
  • 07 آبان 1403 - 12:41
به‌روزرسانی قوانین لغو سفر در اسنپ؛ جبران خسارت رانندگان در سفرهای لغوشده

به گزارش روابط‌عمومی اسنپ، این شرکت با هدف حمایت از حقوق رانندگان و کاهش موارد لغو سفر، قوانین مربوط به هزینۀ لغو سفر را به‌روزرسانی کرده است. براساس این تغییرات، در صورت لغو سفر توسط مسافر پس از رسیدن راننده به مبدا یا در صورت عدم حضور مسافر در مبدا تا پنج دقیقه پس رسیدن راننده، مسافر موظف به پرداخت هزینۀ لغو سفر خواهد شد. این هزینه، بدون کسر کمیسیون و به‌طور مستقیم به حساب راننده واریز می‌شود تا جبران خسارت‌هایی نظیر زمان تلف شده و هزینۀ سوخت باشد.

به گزارش روابط‌عمومی اسنپ، این شرکت با هدف حمایت از حقوق رانندگان و کاهش موارد لغو سفر، قوانین مربوط به هزینۀ لغو سفر را به‌روزرسانی کرده است. براساس این تغییرات، در صورت لغو سفر توسط مسافر پس از رسیدن راننده به مبدا یا در صورت عدم حضور مسافر در مبدا تا پنج دقیقه پس رسیدن راننده، مسافر موظف به پرداخت هزینۀ لغو سفر خواهد شد. این هزینه، بدون کسر کمیسیون و به‌طور مستقیم به حساب راننده واریز می‌شود تا جبران خسارت‌هایی نظیر زمان تلف شده و هزینۀ سوخت باشد.

به گزارش اسنپ، روزانه حدود ۷۰ هزار سفر پس از رسیدن راننده به مبدا توسط مسافران لغو می‌شود. رانندگان به‌طور میانگین ظرف ۳ دقیقه از پذیرش درخواست، به مبدا سفر می‌رسند. این میزان لغو سفر روزانه معادل ۳۵۰۰ ساعت زمان تلف‌شده برای رانندگان اسنپ است که موجب می‌شود حدود ۱۴۵ روز به زمان‌های کاری از دست‌رفته رانندگان افزوده شود.

طبق قوانین جدید، اگر راننده به مبدا رسیده و پنج دقیقه از پذیرش درخواست سفر گذشته باشد، اما مسافر سفر را لغو کند یا به‌موقع حاضر نشود، هزینه‌ای به عنوان جریمۀ لغو سفر به راننده تعلق خواهد گرفت. این مبلغ که بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان متغیر است، بر اساس شهر و منطقۀ مسافر محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که این هزینه مستقیماً به حساب راننده واریز شده و هیچ درصدی از آن به‌عنوان کمیسیون کسر نمی‌شود.

اسنپ از زمستان ۱۴۰۰ با به‌کارگیری مجموعه‌ای از اقدامات و مقررات، به دنبال متعادل نگه داشتن عرضه و تقاضا و کاهش موارد لغو سفر برای هر دو گروه مسافر و راننده بوده است. محدودیت‌هایی برای لغو غیرموجه سفرهای رانندگان تعیین شده و به مسافران نیز به هنگام لغو سفر هشدار هزینۀ جریمه نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید  پاسخ مرکز توسعۀ تجارت الکترونیک به بیانیۀ دیجی‌کالا

امکان اعتراض به هزینۀ لغو سفر

در برخی از مواقع ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری ناچار به لغو سفر شود. اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر گرفته است. برای این کار تنها کافی است به منوی اسنپ مراجعه کنید، به بخش «ارتباط با پشتیبانی» بروید و از دسته‌بندی مالی، گزینۀ «اعتراض به هزینه لغو سفر» را انتخاب کنید و با ثبت سفر مربوطه، جزئیات دلایل لغو خود را شرح دهید. پشتیبانی اسنپ پس از بررسی نتیجه را در منوی ارتباط با پشتیبانی در بخش «بررسی‌شده» به شما اعلام خواهد کرد.

نحوۀ پرداخت و مبلغ هزینۀ لغو سفر در اسنپ

هزینۀ لغو سفر به‌عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و به‌صورت خودکار از موجودی آن‌ها کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به لغو سفر و مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود. این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت و بین ۲ هزار و پانصد تا ۵ هزار تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب کاربر راننده واریز می‌شود. هر مسافر تا ۳ بار فرصت دارد، هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینۀ لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامۀ استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.


منبع خبر:
مصور
/ به‌روزرسانی قوانین لغو سفر در اسنپ؛ جبران خسارت رانندگان در سفرهای لغوشده

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=11291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.