• امروز : شنبه - ۲۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 December - 2024
2

شکایت تپسی از اسنپ به اتهام انحصار در بازار سفارش آنلاین غذا

  • کد خبر : 12674
  • 12 آبان 1403 - 15:09
شکایت تپسی از اسنپ به اتهام انحصار در بازار سفارش آنلاین غذا

به گزارش روابط‌عمومی تپسی، این شرکت «به دلیل رویه‌های ضد رقابتی اسنپ در حوزۀ سفارش آنلاین غذا»، از این اسنپ به شورای رقابت شکایت کرده است. این شکایت در پی ادعای تپسی مبنی بر ایجاد محدودیت برای ورود رقبای جدید به بازار با اعمال قراردادهای انحصاری توسط اسنپ‌فود مطرح شده است.

به گزارش روابط‌عمومی تپسی، این شرکت «به دلیل رویه‌های ضد رقابتی اسنپ در حوزۀ سفارش آنلاین غذا»، از این اسنپ به شورای رقابت شکایت کرده است. این شکایت در پی ادعای تپسی مبنی بر ایجاد محدودیت برای ورود رقبای جدید به بازار با اعمال قراردادهای انحصاری توسط اسنپ‌فود مطرح شده است.

به گزارش روابط‌عمومی تپسی، این شرکت از مرداد ماه امسال با رونمایی از سوپراپلیکیشن خود وارد حوزۀ سفارش آنلاین غذا شده و سرویس «تپسی‌فود» را در شهرهای مشهد و شیراز فعال کرده است. طبق اعلام اخیر این شرکت، عملیات جذب رستوران‌ها در تهران آغاز شده و انتظار می‌رود که سرویس تپسی‌فود به‌زودی در این شهر نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.

نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی، در تشریح این شکایت گفته است: «وضعیت اقتصادی مسلط اسنپ‌فود و حتی فراتر از آن انحصار خالص آن در بازار سفارش آنلاین غذا، این شرکت را در شرایط ممتازی برای انجام اقدامات ضد رقابتی متعدد اثربخش قرار داده که ما نتایج آن را امروز برای ورود به بازار سفارش آنلاین غذا و جذب رستوران‌ها برای تپسی‌فود می‌بینیم. ما اقدامات‌مان برای جذب رستوران در تهران را از شهریور ماه شروع کرده‌ایم و می‌بینیم که این شرکت، نه‌تنها اقدامات ضد رقابتی سابق خود را که پیش‌تر در شورای رقابت به سبب ارتکاب آن‌ها محکوم شده بوده در شکلی نوین ادامه داده، بلکه به آن شدت بخشیده است. توضیح آن که اسنپ همچنان قراردادهای انحصاری با رستوران‌ها‌ را حفظ کرده است و در قالب این قراردادها، به رستوران‌های طرف قرارداد متعهد گردیده در صورت فعالیت انحصاری با اسنپ‌فود به ایشان مزایای ویژه‌ای شامل تخفیف در کمیسیون، تبلیغات و بهبود امتیاز عملکرد تخصیص دهد.»

بیشتر بخوانید  علی‌بابا شعب حضوری خود را گسترش می‌دهد

به گفتۀ انصاری، در رویه‌های جهانی، نظیر اتحادیۀ اروپا، تخفیف مشروط به همکاری انحصاری از سوی بازیگر مسلط در بازار به‌عنوان اقدامی ضد رقابتی شناخته می‌شود. «اسنپ‌فود به انعقاد قراردادهای انحصاری بسنده نکرده و برای ایجاد انحصار مطلق، هزینۀ خروج از قراردادهای انحصاری را نیز برای رستوران‌ها به شدت افزایش داده است و جریمه‌های سنگینی برای آن‌ها تعیین کرده است.» 

انصاری با اشاره به این موضوع می‌گوید: «در پروندۀ شرکت چیلیوری علیه اسنپ‌فود در سال ۹۸، شورای رقابت باتوجه‌به این که همکاری رستوران‌ها با شرکت‌های رقیب موجب لغو قرارداد یا جریمۀ قابل‌توجه از سمت اسنپ‌فود می‌گردید این عمل را مصداقی از محدود کردن معاملات با رقیب (قسمت ۲ بند الف مادۀ ۴۵) تشخیص داده بود.»

بنا به اعلام روابط‌عمومی تپسی، شکایت تپسی از اسنپ در ارتباط با انحصار در حوزۀ سفارش غذا، هفتۀ اول آبان به شورای رقابت ارائه شده و در نوبت بررسی این شورا قرار خواهد گرفت.


منبع خبر:
مصور
/ شکایت تپسی از اسنپ به اتهام انحصار در بازار سفارش آنلاین غذا

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=12674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.