شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در یک نظرسنجی جدید، ۹۶ درصد از ۲۴۹۳ شرکتکننده در آمریکا بر این باورند که فرهنگ انعام دادن بیش از حد زیاد شده است. آنها معتقدند که تحولات اقتصادی و شیوع کرونا تأثیر زیادی بر این فرهنگ گذاشته است. اکثر افراد بر این باورند که انعام در رستورانها باید حداقل ۲۰ درصد باشد، اما در مورد خدمات دیگر مانند تحویل غذا یا ساندویچها، انعام دادن را غیرمنصفانه میدانند.
برخی از خوانندگان، مانند کلر، بر این باورند که انعام دادن به کارگران خدماتی که حقوق پایینی دارند ضروری است. اما برخی دیگر از انعام دادن در کافیشاپها و رستورانهایی که فقط خدمات سادهای ارائه میدهند، خودداری میکنند. این تغییرات نشان میدهد که انتظارات و عادتهای انعام دادن در جامعه آمریکا در حال تحول است.
مارتی و دیگر خوانندگان تأکید میکنند که باید به کارگرانی مانند کارگران خدماتی نیز توجه شود. برخی معتقدند که انعام دادن در فروشگاههای مواد غذایی و فست فودها توهینآمیز است و به جای آن باید به کارمندان دستمزد مناسب پرداخت کرد.
با وجود فشارهایی که بر فرهنگ انعام وجود دارد، خوانندگانی مانند لورین و مگ به اهمیت انعام در رستورانها اشاره میکنند و میگویند که اگر خدمات خوب نباشد، از انعام دادن پرهیز میکنند.
برخی از افراد از فشار اجتماعی برای انعام دادن خسته شدهاند و احساس میکنند که باید در این فرهنگ تجدید نظر شود.
با وجود انتقادات، بعضی از خوانندگان به اهمیت انعام برای حفظ کیفیت خدمات و جبران حقوق پایین کارگران تأکید میکنند به نظر میرسد که فرهنگ انعام در آمریکا در حال تغییر است و نیاز به بازنگری در این آداب وجود دارد.
منبع خبر:
شارا
/ تغییرات فرهنگ انعام
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.