شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || گزارش اخیر پیو نشان میدهد که استفاده از رسانههای اجتماعی در سال ۲۰۲۴ تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است.
اگرچه یوتیوب همچنان به عنوان پلتفرم غالب باقی مانده، اما تعریف آن به عنوان یک شبکه اجتماعی سنتی کمی مبهم است. فیسبوک و اینستاگرام نیز به ترتیب در جایگاههای بعدی قرار دارند و نشان میدهند که این سه پلتفرم همچنان بر فضای مجازی تسلط دارند.
تسلط یوتیوب: علیرغم ماهیت متفاوت آن با سایر شبکههای اجتماعی، یوتیوب همچنان محبوبترین پلتفرم است.
فیسبوک و اینستاگرام: این دو پلتفرم نیز محبوبیت خود را حفظ کردهاند و در میان کاربران، به ویژه افراد مسنتر، محبوبیت بالایی دارند.
کاهش نسبی توییتر: اگرچه توییتر هنوز هم به عنوان یک پلتفرم فعال باقی مانده است، اما کاهش جزئی در تعداد کاربران آن مشاهده شده است.
افزایش محبوبیت تیکتاک: تیکتاک به ویژه در میان جوانان محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است.
تغییرات جزئی در سایر پلتفرمها: پلتفرمهایی مانند لینکدین، واتساپ و ردیت نیز رشد جزئی داشتهاند.
تغییر تعریف شبکه اجتماعی: با توجه به رشد پلتفرمهایی مانند یوتیوب که بیشتر بر محتوا تمرکز دارند، تعریف سنتی شبکه اجتماعی در حال تغییر است.
اهمیت محتوا: تولید محتوای جذاب و متنوع، کلید موفقیت در پلتفرمهای اجتماعی است.
توجه به گروههای سنی: هر پلتفرم به گروه سنی خاصی متمایل است و برای دستیابی به مخاطبان خاص، باید استراتژیهای متفاوتی اتخاذ کرد.
این دادهها بر اساس نظرسنجی از ۵۶۲۶ بزرگسال آمریکایی که بین ۱ فوریه و ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ انجام شده است، گردآوری و استخراج شدهاند.
منبع خبر:
شارا
/ گزارش پیو درباره استفاده از رسانههای اجتماعی در سال
۲۰۲۴
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.