• امروز : شنبه - ۲۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 December - 2024
5

مسیر ناهموار فعالیت روابط عمومی‌ ها در استان یزد

  • کد خبر : 13988
  • 29 آبان 1403 - 13:22

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || نشست هم اندیشی جمعی از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه استان یزد با هدف بررسی مسائل مقابل روی فعالیت این حوزه در استان به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا برگزار شد و شرکت کنندگان در این نشست، تغییر نگرش حاکم بر سازمان‌ها و مدیران […]

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || نشست هم اندیشی جمعی از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه استان یزد با هدف بررسی مسائل مقابل روی فعالیت این حوزه در استان به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا برگزار شد و شرکت کنندگان در این نشست، تغییر نگرش حاکم بر سازمان‌ها و مدیران در استان را مهمترین پیش نیاز تحول در مسیر فعالیت روابط عمومی عنوان کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی در این نشست رییس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا گفت: شورای روابط عمومی‌های استان حدود یکسال است که تشکیل نشده و یک مرجع مشخص برای پیگیری مطالبات این حوزه در استان فعال نیست.

عباسعلی دانافر افزود: استان یزد در زمینه تربیت منابع انسانی حوزه روابط عمومی از استان های پیشرو در کشور است و در سه دهه گذشته از این مرکز آموزشی علمی کاربردی در رشته روابط عمومی بیش از یک هزار و ۲۸۰ دانشجوی روابط‌ عمومی فارغ التحصیل شده اند.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای منابع انسانی روابط عمومی ها به روز رسانی دانش فعالان این حوزه با توجه به تحولات عرصه ارتباطات و رسانه است که بستر آن برای برگزاری دوره های کوتاه مدت و پودمانی و میزبانی از همایش روابط عمومی ها در استان فراهم است.

مدرس روابط عمومی و رسانه و مدیرگروه روابط عمومی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر نیز در این نشست گفت: دانشگاه تاکنون پنج نسل را تجربه کرده، در نسل اول هدف دانشگاه عمدتا آموزش بود و در نسل دوم آموزش و پژوهش مورد توجه قرار گرفت، پس از آن و در نسل سوم که از سال ۲۰۰۰ به بعد است هدف از آموزش دانشگاهی به کارگیری دانایی و ایجاد ارزش افزوده برای تربیت متخصص و دانشمند بوده است.

عبدالمجید معنوی ادامه داد: در نسل چهارم دانشگاه ارتقا سطح اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تربیت نسل مولد برای جامعه را هدف قرار دارد و در نهایت در نسل پنجم توسعه دانش بنیادین و نقش تمدن سازی و مکتب سازی همراه با هدایت جامعه و مدیران به عنوان افق دانشگاه تعیین شده است.

وی یادآور شد: دولت اخیرا بخشنامه‌ای صادر کرده تا استانداری‌ها سطح روابط عمومی را در کشور ارتقاء دهند، در این زمینه مراکز علمی و دانشگاه نیز باید از آموزش صرف خارج شده و در کنار بخش دولتی و خصوصی برای تحقق این افق وارد عرصه شوند.

“مسعود طوفان” کارشناس و مدرس روابط عمومی و رسانه نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه در حال تحول است، اظهار داشت: روابط عمومی ها نیز در حال گذر از روابط عمومی سنتی به تولید محتوا با ابزارهای جدید هستند.

وی افزود: استان نیازمند تحول و تحرک بیشتر در حوزه روابط عمومی است و در این زمینه تاسیس شرکت های روابط عمومی برای استفاده از ظرفیت و توان متخصصان این حوزه، برای برون سپاری نیازها و انتظارات دستگاه‌ها راهکاری موثری برای ایجاد تحول در این حوزه است.

طوفان ادامه داد: موضوعات مرتبط با روابط عمومی در استان با توجه به تحولات بخش دولتی و خصوصی باید از سوی کارشناسنان این حوزه جمع‌آوری و در قالب پیشنهاد به شورای اطلاع رسانی و شورای روابط‌ عمومی ارائه شود تا در برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار قرار گیرد.

مسئول انجمن روابط عمومی استان یزد نیز گفت: در برخی استان‌ها شورا و انجمن روابط عمومی‌ها فعالیت‌های قابل توجهی را برای بهبود شرایط این حوزه به انجام رسانده‌اند، اما شورای روابط عمومی در استان یزد خیلی فعال نیست.

مرضیه منصوری ادامه داد: در بین برخی از ارگان‌ها نگاه مناسبی به روابط عمومی وجود ندارد و حمایتی از تشکل‌های روابط عمومی در استان صورت نمی‌گیرد، برگزاری دوره‌ها تکراری نیز باعث بی‌انگیزگی منابع انسانی روابط عمومی‌ها شده است.

داوود پاک طینت مدرس سواد رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز مشکل حوزه علوم انسانی را حاکم شدن احساس صاحب نظری برای همه در این حوزه عنوان کرد و افزود: پیوست روابط عمومی در ذهن بسیاری از مسولان وجود ندارد، برای رفع مشکل روابط عمومی‌ها باید افرادی درگیر آن شوند که دغدغه جدی برای این حوزه داشته باشند.

امیر ترقی نژاد نویسنده کتاب مدیریت ارتباطات بحران نیز گفت: نگاه مثبتی در میان دولتمردان نسبت به روابط عمومی و رسانه وجود ندارد و تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود ، اقدام قابل توجهی در این حوزه شاهد نخوهیم بود.

محمودرضا رحمانی مسئول روابط عمومی ثبت اسناد استان یزد نیز فقدان سیاست گذاری مشخص در حوزه روابط عمومی را از مشکلات مقابل روی این بخش عنوان کرد و گفت: ایجاد پردیس روابط عمومی در یکی از مراکز علمی و د انشگاهی استان و زمینه سازی تبادل تجربه میان روابط عمومی‌ها در این گونه فضاها به ارتقاء عملکرد این مجموعه کمک می کند.
محسن حسنی مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان یزد نیز خلا گزارش نویسی و مقاله نویسی را در بین دانش آموختگان روابط عمومی و رسانه از مسائل این حوزه برشمرد و بسترسازی برای تقویت مهارت‌های لازم در این زمینه از سوی دستگاه‌های دولتی و مراکز علمی و دانشگاهی استان را ضروری دانست.

سمیه بهرامی فعال حوزه رسانه و روابط عمومی در یزد نیز گفت: هنوز روابط عمومی اکثر سازمان‌ها در استان به شیوه سنتی کار می‌کنند و تولیدات آنها شخص محور و مدیرمحور است، نیاز به تغییر رویکرد در تولیدات این بخش به سمت موضوعات فرایندمحور به شدت احساس می شود.

احمدرضا قدیریان مدرس ادبیات در دانشگاه نیز در این نشست گفت: برای تحول در روابط عمومی نگاه به درون را باید جایگزین نگاه به بیرون کنیم و انتظار گره‌گشایی از سوی دیگران نداشته باشیم، همبستگی و همکاری میان فعالان این عرصه برای رسیدن به جایگاه شایسته ضروری است.

ضرورت ارتقاء سواد رسانه‌ای مدیران و فعال سازی تشکل های حوزه روابط عمومی در استان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست مقرر شد پیشنهادات شرکت کنندگان و علاقه مندان به ایجاد تحول در حوزه روابط عمومی جمع آوری و در قالب طرحی برای اجرا به مسئولان و تصمیم سازان این عرصه در استان ارائه شود.


منبع خبر:
شارا
/ مسیر ناهموار فعالیت روابط عمومی‌ ها در استان یزد

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=13988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.