شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ایران (شارا) || نشست هماندیشی مدیران روابطعمومی سازمان راهداری وحملونقل جادهای با حضور سرپرست سازمان، اعضای هیات عامل، مدیران و کارشناسان روابط عمومی با محوریت نقش روابطعمومی در این حوزه و برنامههای آتی این حوزه برگزار شد.
معاون برنامهریزی با اشاره به فعالیتها و خدمات متنوع سازمان گفت: فعالیت در بخشهای حمل و نقل کالا، مسافر و ترانزیت، ایمنی راهها و کاهش تصادفات، طیف عظیم بیش از ۷۰۰ هزار نفری رانندگان، تعداد بالای مالکان کامیون، اتوبوس، مینیبوس و سواریهای کرایه، بهرهگیری جمعیت چندین میلیون نفری از خدمات مسافری، ساخت و ایمنسازی راهها و ارتباط زیاد مردم با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، آن را به یک ابر سازمان تبدیل کرده است.
محمد تیموری تأکید کرد: حجم بالای ارتباط و تماس مردم و کاربران جادهای موجب شده انعکاس فعالیتهای این سازمان و ارتباطگیری آن با جامعه و گروههای هدف از اهمیت و ظرافت خاصی برخوردار باشد.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تعامل هوشمندانه و هنرمندانه روابط عمومیهای ادارات راهداری و حمل و نقل جادهای با گروههای هدف، تصریح کرد: بهرهمندی از هنر روابط عمومی در کنار علم آن، برای فعالان در این حوزه ضروری است.
سرپرست معاونت راهداری و راهبر روابط عمومی با اشاره به سهم ابتکارات و توانمندیها در هدایت مسیر فعالیتها در بخش روابط عمومی، به اهمیت ایفای نقش متفاوت این حوزه به عنوان پیشانی فعالیتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت.
مهران قربانی گفت: فعالیت در حوزه روابط عمومی آمیخته با عشق، علاقه و انگیزه همراه است و موفقیت در این عرصه در گرو برخورداری از این شاخصهها است.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت سازماندهی و شکلگیری ساختار مناسب در موفقیت و اثربخشی فعالیتی یک سازمان افزود: انتظار میرود دفتر روابط عمومی متناسب با فعالیتهایی که در حوزه حمل و نقل و راهداری پیش رفته و صورت میگیرد، با تهیه محتواهای مناسب در بستر کار حرفهای نسبت به اقناع اذهان جامعه و همراهی آنها با پیشبرد فعالیتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به ایفای نقش مؤثر بپردازد.
در ادامه این نشست، سرپرست معاونت حمل و نقل، نقش فعالیتها و اقدامات حوزه روابط عمومی در مدیریت بحران و پاسخگویی بههنگام و مناسب به آنها را مهم و اثرگذار خواند.
غلامعباس بهرامینیا با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی حوزه روابط عمومی سازمان، برقراری ارتباط و تعامل سازنده با ذینفعان سازمان راهداری را در گرو تدوین شاخص و بهکارگیری توانمندیهای حرفهای دانست و اجرای فعالیتهای آموزشی و فرهنگی با محوریت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی را ضروری خواند.
معاون توسعه مدیریت و منابع با تأکید بر حساسیت و دشواریهای فعالیت در حوزه روابط عمومی بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیتها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان سازمانی خدمترسان، اطلاعرسانی برونسازمانی و آگاهیبخشی به افراد جامعه با هدف افزایش مشارکت مردمی اهمیت و ضرورت دارد.
عباسعلی بنی اسدی افزود: انتظار می رود در بخش درونسازمانی نیز همکاران فعال در روابط عمومی با آگاهی از موضوعات مورد پرسش و مطالبه نیروها، به درستی پاسخگوی پرسشها و مطالبات بوده و اطلاعرسانی کنند.
وی برندسازی و افزایش دامنه گستره اطلاعرسانی از سوی دفتر روابط عمومی در خصوص خدمات و فعالیتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای را بسترساز فرهنگ سازی و افزایش مشارکت اجتماعی خواند.
وی متناسبسازی ساختار روابط عمومی را با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت های سازمان راهداری وحملونقل جادهای ضروری دانست.
مشاور ریاست در امور فرهنگی و اجتماعی و رییس ستاد اقامه نماز سازمان با ملموس خواندن اقدامات روابط عمومی، بر اساس آیه آخر سوره آلعمران، وظایف روابطعمومیها را خودسازی، پرورش صبر فردی و صبر اجتماعی دانست.
حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ناصری بیان کرد: فعالان حوزه روابط عمومی به دلیل ارتباطات درون و برونسازمانی ممکن است در هر دو حوزه با ناملایماتی روبرو باشند که باید با تقویت صبر اجتماعی بر این مسائل فائق آیند.
وی با تأکید بر اینکه بر اساس آیه آخر سوره آل عمران انسان پس از کسب مقام صبر فردی و اجتماعی، به رابط بودن میرسد، خاطرنشان کرد بر اساس این آیه، کسب ویژگیهای یاد شده در گرو رضایت خالق و تقوای الهی است.
مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی افزود: فعالان حوزه روابط عمومی در کار خود یعنی بیان فعالیتهای دستگاهها و جوابگویی به شبهات و انتقادات باید به بیان حقایق واقعیتها بر پایه اصل صداقت بپردازند.
جلال حمیدی مقدم ، مشاور ریاست و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد با بیان این که ثبت لحظات خدمت رسانی خدمتگزاران اثر گذاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارد، گفت: روابط عمومی ادارات راهداری و حمل و نقل جادهای میتوانند در کنار اقداماتی نظیر ثبت تصاویر کشوری و اطلاعرسانی فعالیتهای سازمان و آگاهی بخشی از تلاش مسئولان در رفع مشکلات مردم با ثبت لحظه هایی از خدمترسانی بی منت راهداران، رانندگان، فعالان بخش حمل و نقل جاده ای و خدمتگزاران به مردم، بر این آگاهی بخشی بیفزایند.
وی بیان کرد: همه باید دائما خود را در محضر خداوند بدانیم و اگر چنین باشد قطعا همه کارهای ما در جهت تحقق هدف تعیین شده که خدمت رسانی به مردم است، خواهد بود.
در این نشست همچنین مشاور ریاست و سرپرست دفتر روابط عمومی این سازمان گفت: با توجه به گستردگی بالای مخاطبان، گستره وسیع فعالیتهای این سازمان و ایفای نقش آن در برههها و بحرانهای مختلف، روابط عمومی سهم مهمی در برقراری تعامل و ارتباط با مخاطبان درون و برونسازمانی، پایش و اطلاعیابی امور، توسعه ارتباطات و اطلاعرسانی صحیح ایفا میکند.
هما باعثی با متفاوت خواندن ماهیت فعالیت روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: ماهیت خدمات رسانی سازمان ضرورت نقش آفرینی حرفهای نیروهای روابط عمومی را ایجاب می کند
وی با قدردانی از نقشآفرینی و حضور فعال و تمام قد نیروهای روابط عمومی سازمان و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ها در همه رویدادها، تقویت ساختار روابطعمومی سازمان را عاملی مهم در راستای هر چه پویاتر شدن و ارتقای فعالیتهای روابط عمومی برشمرد.
منبع خبر:
شارا
/ در نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان راهداری
وحملونقل جادهای چه گذشت؟
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.