• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
5

معاون مطبوعاتی به دیدار خانواده شهید صارمی رفت

  • کد خبر : 2091
  • 29 مرداد 1401 - 7:59
معاون مطبوعاتی به دیدار خانواده شهید صارمی رفت

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ مردادماه) در سفری دو روزه به استان‌های لرستان و مرکزی، ضمن دیدار با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این استان‌ها، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با خانواده شهید محمود صارمی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز پنجشنبه وارد خرم‌آباد شد و در بدو ورود با «فرهاد زیویار» استاندار لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون مطبوعاتی بعدازظهر همان روز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان لرستان در سالن شهید آوینی شهرستان خرم‌آباد حاضر شد و در جمع اهالی مطبوعات استان از احیای جشنواره‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای در ابعاد ملی، منطقه‌ای و استانی خبر داد.

تشریح فضای حاکم بر رسانه‌های استان لرستان و اقدامات معاونت مطبوعاتی در حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها و تشریح سیاست‌های حمایتی دولت از فعالان رسانه‌ای، ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی معاون امور مطبوعاتی در این مراسم بود.

مهدی‌پور، در ادامه سفر به استان لرستان، صبح روز پنجشنبه به شهرستان بروجرد رفت و در بدو ورود با خانواده شهید خبرنگار «محمود صارمی» دیدار کرد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، امام جمعه بروجرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از مدیران و مسئولان این استان، مهدی پور را در این دیدار همراهی کردند.

حضور در آیین بزرگداشت شهدای عرصه خبر لرستان، یادواره شهیدان، «محمود صارمی»، «علیرضا حیدریان» و «بهرام هژیر» که روز پنجشنبه با حضور جمعی از فعالان حوزه مطبوعات و رسانه این استان در گلزار شهدای شهرستان بروجرد و در کنار مزار شهید محمود صارمی برگزار شد نیز از جمله دیگر برنامه‌های معاون مطبوعاتی بود.

تشریح اقدامات دولت در حمایت از رسانه‌ها و اهتمامی که شخص رئیس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه برای تقویت رسانه‌های کشور دارند، ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی مهدی‌پور در این مراسم بود.

معاون مطبوعاتی بعدازظهر همین روز عازم استان مرکزی شد تا در آیین گرامیداشت و تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی که با حضور استاندار و خبرنگاران و اهالی رسانه استان مرکزی در شهرستان اراک برگزار شد، حاضر شود.

مهدی‌پور در این مراسم با اشاره به اینکه معاونت مطبوعاتی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به ابتدای زنجیره تولید محتوا و نقش برجسته خبرنگاران توجه ویژه دارد و در این راستا تلاش شده است که قوانین مغفول مانده مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه ای اهالی رسانه تضمین شود، در خصوص پرداخت یارانه کاغذ گفت: در سال ۹۷ به دلیل بحران ارزی در کشور، با تعامل و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد از محل ارز ترجیحی واردات کاغذ انجام گرفت، اما مجددا کار متوقف شد و از ابتدای دولت سیزدهم رییس جمهوری موضوع را پیگیری و با ابلاغ های مختلف در نهایت مسائل حقوقی و ساختاری رفع شد که امید است کاغذ حمایتی و ارزان قیمت در راستای مساعدت به نشریات، بر اساس خوداظهاری رسانه ها اختصاص یابد.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های صورت گرفته، جامعه رسانه‌ای کشور، روز به روز در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.