• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
5

یازدهمین شماره «تجربه» با پرونده هوشنگ ابتهاج منتشر شد

  • کد خبر : 2206
  • 30 مرداد 1401 - 11:42
یازدهمین شماره «تجربه» با پرونده هوشنگ ابتهاج منتشر شد

شماره‌ یازدهم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» با پرونده‌ای از هوشنگ ابتهاج و یادنامه‌ او منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره‌ یازدهم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» به‌تازگی با پرونده‌ای از هوشنگ ابتهاج و یادنامه‌ او منتشر شد و روی پیشخان آمده است.

در این شماره در بخش چهره ماه می‌خوانیم: صفحاتی به یاد هوشنگ ابتهاج که در نود و چهار سالگی در آلمان در گذشت، مرور نزدیک به یک قرن زندگی، شعر و سیاست در شش تصویر، نگاهی به تأثیر سایه بر موسیقی ایران، وقایع‌نگاری یک رویداد: سایه و نشر کارنامه، با آثار و گفتاری از سید علی صالحی، فریدون صدیقی، سید مهدی زرقانی، محمود آموزگار، مریم مشر، غفران بداخشانی، محمد رضا ذوالفقاری، سعید برآبادی، پیمان طالبی و….

در بخش گفتگوی ویژه می‌خوانیم: گفت‌وگوی منتشر نشده شاهرخ تندروصالح با کریستف بالایی ایران‌شناس و مترجم ادبیات داستانی که به تازگی در پاریس درگذشت به همراه یادداشتی از حسین اسماعیلی استاد دانشگاه در فرانسه.

در بخش ادبیات می‌خوانیم: یادنامه‌ی احمد گلشیری مترجم و نگاهی به تأثیر او بر ادبیات با آثار و گفتاری از سیامک گلشیری، محمد گلشیری، سیاوش گلشیری، فرهاد کشوری و… / گفت‌وگو با حامد حبیبی درباره‌ی کتاب تازه‌اش «املاک رابینسون» و نقد و بررسی این اثر / یک تک‌نگاری از میلاد حسینی درباره‌ی شمایل مارادونا و….

در بخش کتاب‌خانه می‌خوانیم: گفت‌وگو با احمد امینیان درباره ایده‌ی میان‌داری در ایران / گفت‌وگو با نرگس حسن‌لی درباره‌ی کتاب «خوش‌بینی ورای نومیدی»

در بخش سینمای ایران می‌خوانیم: پرونده‌ای درباره‌ی «شهرک کلیله و دمنه» به همراه گفت‌وگو با مرضیه برومند با آثار و گفتاری از بهزاد عمرانی، مجتبی اسکندری، کوروش نریمانی، مرجان پورغلامحسین / تراژدی مهاجران خاموش، یک تک‌نگاری به یاد مسعود اسداللهی

در بخش سینمای جهان می‌خوانیم: پرونده‌ای درباره‌ی فیلم‌های بلندِ هفتاد و نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم ونیز / صفحاتی درباره‌ی سریال «پیشنهاد»

در بخش تئاتر می‌خوانیم: پرونده‌ای درباره‌ی تاریخ سانسور تئاتر در ایران با آثاری از پوریا موسوی، غلام‌حسین دولت‌آبادی، فرزاد فره‌وشی، علی قلی‌پور و نرگس هاشم‌پور

در بخش تجسمی می‌خوانیم: پرونده‌ای درباره‌ی کتاب «شاید بنفش» همراه با گفت‌وگوی رسول رخشا با بهزاد حاتم با آثاری از محمد احصایی، غلامحسین نامی، مجید عباسی، سوگل کاشانی، حافظ روحانی و سروناز علم بیگی / درباره‌ی پروژه‌های کورش ادیم به همراه گفت‌وگوی زروان روح‌بخشان با او و یادداشتی از غزال زار.

در بخش مطالعات ایرانی می‌خوانیم: پرنده‌ای درباره‌ی ساعت‌های تاریخی ایران / گفت‌وگو با یوسف ثبوتی فیزیک‌دان و اخترشناس، وارثانِ زعفران و نمک: یادداشت-گزارشی دنباله‌دار از علی اتحاد.

در بخش هنر زندگی می‌خوانیم: گفتاری از مصطفی ملکیان درباره ویژگی‌های فلسفه‌ی رواقی / گفت‌وگو با «بن سالاما» کارگردان فرانسوی-الجزایری.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.