• امروز : جمعه - ۱ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 21 March - 2025
4

هوش مصنوعی مولد و تغییرات بزرگ در جستجو: بازگشت به دوران صفحه اول جدید

  • کد خبر : 24279
  • 29 بهمن 1403 - 10:37
هوش مصنوعی مولد و تغییرات بزرگ در جستجو: بازگشت به دوران صفحه اول جدید

هوش مصنوعی مولد / در دنیای امروز، هوش مصنوعی مولد در حال تغییر نحوه پاسخ دادن به سوالات است. به گفته آلیدا سولیس، مشاور معتبر در دنیای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، LLM (مدل‌های زبانی بزرگ) بزرگترین نوآوری در جستجو از زمان ظهور گوگل هستند. این تغییر رفتار باعث شده است که به‌جای جستجو در گوگل، مردم به سمت ابزارهای مولد هوش مصنوعی که توسط LLM ها ارائه می‌شود، بروند.

هوش مصنوعی مولد / بر اساس گزارش‌ها، سهم گوگل از ترافیک که به مدت طولانی بر آن تسلط داشت، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. سوالات زیادی در مورد اینکه آیا گوگل به رقیب خود ترافیک را از دست داده یا نه، مطرح است، اما پاسخ به این سوال واضح است. هوش مصنوعی مولد عامل اصلی این تغییرات است.

گوگل در ابتدا به‌عنوان مرجعی برای جستجو شناخته می‌شد و نام آن به‌طور غیررسمی تبدیل به فعلی شد که برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌شد. اما در حال حاضر، این جایگاه در معرض تهدید است. ChatGPT از OpenAI به سرعت در حال تبدیل شدن به برند برتر در حوزه هوش مصنوعی است، مشابه گوگل که برای جستجو معروف بود. این تغییر رفتار در جستجو می‌تواند باعث کاهش نفوذ گوگل در آینده شود.

تا چند سال پیش، گوگل به عنوان صفحه اول جدید در نظر گرفته می‌شد. موتور جستجوی گوگل، که جایگاه اول نتایج جستجو را داشت، به عنوان مقصد اصلی برای یافتن اطلاعات شناخته می‌شد. با این حال، با پیشرفت فناوری و ظهور مدل‌های مولد هوش مصنوعی، این جایگاه در حال تغییر است. اکنون، LLM ها به‌عنوان “صفحه اول جدید” در جستجو شناخته می‌شوند.

این تغییرات همچنین بر روی سئو (SEO) تأثیرگذار بوده است. در حالی که در گذشته سئو بیشتر به کلمات کلیدی محدود می‌شد، اکنون این موضوع تغییر کرده است. مدل‌های جدید هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند به شیوه‌ای مؤثرتر و بهینه‌تر از جستجو پاسخ دهند و به همین دلیل، توجه به این ابزارهای جدید برای مشاغل و شرکت‌ها به امری ضروری تبدیل شده است.

در آینده‌ای نه چندان دور، ما شاهد آن خواهیم بود که LLM ها جایگاه گوگل را در جستجو و سئو به چالش می‌کشند. هوش مصنوعی مولد به سوالات پاسخ می‌دهد، به گونه‌ای که نه تنها اطلاعات را جستجو می‌کند، بلکه پاسخ‌های هوشمندانه‌تر و دقیق‌تری ارائه می‌دهد.

این تغییرات در دنیای دیجیتال به معنای تغییر در نحوه تعامل مردم با اینترنت و کسب‌وکارها است. در حالی که گوگل برای مدت‌ها به‌عنوان مرجعی برای جستجو شناخته می‌شد، اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا LLM ها می‌توانند به جایگاه گوگل در دنیای جستجو دست یابند یا خیر.


منبع خبر:
شارا
/ هوش مصنوعی مولد و تغییرات بزرگ در جستجو: بازگشت به دوران
صفحه اول جدید

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=24279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.