• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 0
9

تصویری دلخراش از کودکان در انتظار مرگ!

  • کد خبر : 2476
  • 02 شهریور 1401 - 7:51
تصویری دلخراش از کودکان در انتظار مرگ!

«به چشم خود ۹۰۰ کودک را در یک اردوگاه کاملا کثیف دیدم که در اوج ناتوانی و فلاکت در انتظار مرگ بودند. با دیدن این صحنه‌ها همه علاقه‌ام به سربازهای جنگی و عکس‌برداری از لحظات جنگ را فراموش کردم.»

به گزارش ایسنا، جملات بالا را عکاسِ انگلیسی عکس تکان‌دهنده در این خبر می‌گوید.

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی عکس‌های متعلق به کودکان بیافرا، منطقه‌ای در جنوب شرق نیجریه و رنج این کودکان ناشی از قحطی و جنگ‌های متمادی بین نیجریه و بیافرا می‌پردازد.

«عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از کودکان بیافرا رفته که در اثر کمبود پروتئین به بیماری به نام کواشیورکور ـ kwashiorkor ـ مبتلا شده‌اند.

دان مک کالین، عکاس و خبرنگار انگلیسی که به عکاس جنگ و نزاع‌های شهری مشهور است، با این عکس‌ها، توجه جهان را به مصیبت قحطی و فقر جلب کرد. او می‌گوید: «من به چشم خود ۹۰۰ بچه را در یک اردوگاه کاملا کثیف دیدم که در اوج ناتوانی و فلاکت در انتظار مرگ بودند. با دیدن این صحنه‌ها همه علاقه‌ام به سربازهای جنگی و عکس‌برداری از لحظات جنگ را فراموش کردم. هنوز بعد از گذشت سال‌ها جامعه جهانی نمی‌تواند نقش خود را در جلوگیری از آسیب‌های جنگ برای کودکان ایفا کند. همچنان کشورهای صنعتی نیز به فقر و سوء تغذیه کودکان ناشی از جنگ و قحطی در تمام جهان بی اعتنا هستند.»

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.

این برنامه روز پنجشنبه، سوم شهریور ماه ساعت ۰۴:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۱۵،۱۵:۱۵ و روز جمعه ساعت‌ ۱۳:۱۵ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.