• امروز : پنج شنبه - ۳۰ اسفند - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 March - 2025
1

 ۱۴ درس کلیدی درباره روابط عمومی که قصد دارم در سال۲۰۲۵ به کار ببرم

  • کد خبر : 25546
  • 11 اسفند 1403 - 9:39
 ۱۴ درس کلیدی درباره روابط عمومی که قصد دارم در سال۲۰۲۵ به کار ببرم

درس کلیدی درباره روابط عمومی / با پایان هر سال، ممکن است فرصتی پیش بیاید تا برخی بینش‌های ارزشمند در مورد نحوه انجام روابط‌ عمومی به‌دست آورید که می‌تواند الهام‌بخش شما برای سال بعد باشد.

درس کلیدی درباره روابط عمومی / این اتفاق به طور معمول برای من که ۳۴ سال در این حرفه تجربه دارم، رخ می‌دهد. در این مقاله، ۱۴ درس از تجربه‌های سال ۲۰۲۴ را که قصد دارم در ۲۰۲۵ به کار ببرم، گردآوری کرده‌ام:

 ۱. آنچه که در مورد حرفه روابط‌ عمومی می‌دانید، مهم است – مانند نحوه ارتباط با خبرنگاران – اما مهم‌تر از نوع یا میزان دانش شما، این است که از آنچه می‌دانید چه استفاده‌ای می‌کنید. برای مثال، دانستن اینکه کدام خبرنگار باید به او اطلاع بدهید و چه زمانی و چگونه این کار را انجام دهید.

 ۲. از همکاران، مشتریان و مخاطبان خود سؤالاتی بپرسید. وقتی فکر کردید که کافی است، باز هم سؤالات بیشتری بپرسید. مهم‌ترین مسئله شما چیست؟ چگونه می‌توانم بهترین کمک را به شما کنم؟ کنجکاوی شما باید بی‌پایان باشد.

 ۳. هر روز باید حس مسئولیت ذاتی داشته باشیم که تلاش کنیم از دیروز بهتر شویم. رقیب اصلی شما خودتان هستید. اگر هفته گذشته یک مشتری جدید جذب کردید، این هفته دو مشتری جدید جذب کنید.

 ۴. هرگز بیشتر از آنچه که لازم است، روی ناامیدی‌ها توقف نکنید. می‌گویید ارائه شما به یک شرکت دارویی شکست‌خورده است؟ یک یا دو روز به خودتان فرصت دهید تا بفهمید کجا اشتباه کرده‌اید، سپس آن را فراموش کنید و به جلو حرکت کنید.

 ۵. ریشه همه نبوغ‌ها در کنجکاوی است – همان‌طور که لئوناردو داوینچی و آلبرت اینشتین نمونه‌های برجسته‌ای از آن هستند – سپس بر اساس عکس‌العمل‌ها و شهود پیش می‌روند. چرا این مشتری فناوری حالا در بحران است؟ چگونه می‌توانیم اعتبارش را بازیابی کنیم؟ با اعتماد به شهود خود، به یک نابغه تبدیل شوید.

 ۶. خود را تا مرزهای جاه‌طلبی‌تان به چالش بکشید، حتی فراتر از آن. خود را سخت‌تر از هر کسی که اطراف شماست، تحت‌فشار قرار دهید، چه در مدیریت تیم یا در نوآوری برای حساب‌ها. تنها زمانی که از خود فراتر بروید، می‌توانید به چیزی بزرگ دست یابید.

 ۷. هر چیزی که انجام می‌دهید، نحوه انجام آن به‌طورکلی به نحوه انجام سایر کارهایتان بستگی دارد. دقت در مسائل کوچک روح انضباط است. نحوه راهنمایی یک کارآموز یا خوشامدگویی به یک عضو جدید تیم مهم است. همان‌طور که یک روان‌شناس ورزشی به یادم آورده است، باید برتری را به یک عادت تبدیل کنید.

 ۸. هیچ‌چیزی در روابط‌عمومی هیچ‌وقت قطعی یا تضمین شده نیست. مشتریان به دلیل ناتوانی در تحویل نتایج در کمتر از ۱۵ ثانیه از ما ناراضی می‌شوند. حرفه ما، مانند زندگی، یک احتمال بزرگ است. پس بهتر است این واقعیت را بپذیرید که هر بار چیزی می‌گویید یا انجام می‌دهید، در حال ریسک‌کردن هستید.

 ۹. روابط‌عمومی مجموعه‌ای از مشکلات است. کارهای ما روزانه شامل شکست‌های پی‌درپی است. اما باید با آن‌ها کنار بیایید. شما از مشکلات عبور می‌کنید و به‌سوی راه‌حل‌ها و موفقیت‌های جدید حرکت می‌کنید.

 ۱۰. همیشه با نگرش مثبت به شغلتان نگاه کنید، حتی اگر این نگرش از دیدگاه‌های متناقض نیز برخوردار باشد. این احتمالاً بهترین راه برای بقای شماست.

 ۱۱. ممکن است شما همه چیز بخواهید: یک دفتر خصوصی در اتاق مدیریت، یک مقاله از خودتان در روزنامه‌های معتبر. اما واقعیت این است که داشتن یک شغل خوب با یک سازمان خوب و انجام آن به‌خوبی می‌تواند کافی باشد.

 ۱۲. «معیار نهایی شخصیت، تأثیری است که بر خوشبختی انسان‌ها داریم.» این جمله از کتاب مقدس است. زندگی طبق این اصول می‌تواند بهترین روش باشد. لبخند یک مشتری پس از تحویل موفقیت همیشه روز شما را می‌سازد.

 ۱۳. آنچه قرار است بشود، خواهد شد و شما باید کاری که باید انجام دهید را انجام دهید و همین کافی است. برخی مشتریان دشوارند و برخی مدیران غیرقابل‌تحمل هستند. باید خود را در برابر آن‌ها مقاوم کنید یا از آن محیط خارج شوید.

 ۱۴. رؤیاپردازی در مورد آینده خود، وعده‌ها و احتمالات، شما را قوی‌تر می‌کند؛ بنابراین به جلو نگاه کنید. رؤیاهای بزرگ و مکرر داشته باشید.


منبع خبر:
شارا
/  ۱۴ درس کلیدی درباره روابط‌عمومی که قصد دارم در سال
۲۰۲۵ به کار ببرم

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=25546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.