• امروز : پنج شنبه - ۳۰ اسفند - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 March - 2025
3

 رمضان ۲۰۲۵: اولویت های مصرف کنندگان در فناوری، تلویزیون و سنت‌ها

  • کد خبر : 25565
  • 11 اسفند 1403 - 11:39
 رمضان ۲۰۲۵: اولویت های مصرف کنندگان در فناوری، تلویزیون و سنت‌ها

اولویت های مصرف کنندگان / مطالعه جدید انجام‌شده توسط شرکت فناوری تبلیغات جهانی The Trade Desk، با همکاری PA Consulting و Brainsights، نشان می‌دهد که در ماه رمضان سال ۲۰۲۵، مصرف‌کنندگان زمان بیشتری را به خانواده اختصاص می‌دهند، تلویزیون اینترنتی (CTV) جایگزین تلویزیون خطی (تلویزیون خطی رسانه تلویزیونی سنتی است که محتوا از طریق ماهواره یا کابل ارائه می شود.این برخلاف OTT است که از طریق اینترنت ارائه می شود) می‌شود، و تبلیغات همه‌کانالی با رویکردی آگاهانه فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اولویت های مصرف کنندگان /  اولویت زمان خانواده در ماه رمضان
بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۸ درصد از مردم در امارات، عربستان سعودی و مصر اعلام کردند که در ماه رمضان، زمان بیشتری را با خانواده خود سپری خواهند کرد. همچنین ۷۶ درصد از افراد مورد بررسی بیان کردند که فناوری بخش جدایی‌ناپذیری از ماه رمضان برای آنهاست. این تحقیق نشان می‌دهد که ماه رمضان به عنوان یک لحظه فرهنگی مهم، جایی است که فناوری و تبلیغات با سنت‌های خانوادگی و ارتباطات اجتماعی هم‌زمان می‌شوند.

تحول مصرف رسانه‌ای: تلویزیون اینترنتی در برابر تلویزیون خطی
در ماه رمضان، مصرف رسانه‌ها نیز تغییرات قابل توجهی را نشان می‌دهد. ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که بیشتر از سایر ایام سال، زمان خود را در ماه رمضان در تلویزیون اینترنتی صرف می‌کنند، در حالی که ۴۸ درصد بیشتر تلویزیون سنتی تماشا می‌کنند. این روند نشان می‌دهد که تلویزیون اینترنتی با ارائه محتوای شخصی‌شده و متناسب با درخواست‌ها، به یکی از پلتفرم‌های پیشرو تبدیل شده است و مصرف‌کنندگان بیشتری را جذب می‌کند.

فرصت‌های بزرگ برای برندها
نتایج این تحقیق فرصتی بزرگ برای برندها فراهم کرده است. ۹۲ درصد از مصرف‌کنندگان تاکید کردند که برندها باید با روح ماه رمضان هم‌راستا باشند و تبلیغات آگاهانه فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است. داده‌ها همچنین نشان دادند که کمپین‌های همه‌کانالی (Omnichannel) تاثیر بیشتری دارند. این کمپین‌ها ۱٫۵ برابر متقاعدکننده‌تر و ۲٫۲ برابر کمتر خسته‌کننده از کمپین‌های غیر مرتبط هستند.

افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان در رمضان ۲۰۲۵
مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۵ انتظار دارند هزینه‌های خود را افزایش دهند. ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که برای سفر بیشتر هزینه خواهند کرد. ۶۸ درصد نیز برای خرید کالاهای لوکس بیشتر هزینه خواهند کرد. همچنین بیش از نیمی از افراد مورد بررسی قصد دارند برای خرید غذا و نوشیدنی‌ها بیشتر هزینه کنند، و بیشترین افزایش در خرید محصولات تازه مانند شیر، ماهی و گوشت پیش‌بینی می‌شود.

این تغییرات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در ماه رمضان ۲۰۲۵ توجه بیشتری به تبلیغات دارند و برندهایی که توانسته‌اند با استفاده از فناوری‌های جدید و کمپین‌های شخصی‌شده به این نیازها پاسخ دهند، موفق خواهند بود.


منبع خبر:
شارا
/  رمضان ۲۰۲۵: اولویت‌های مصرف‌کنندگان در فناوری،
تلویزیون و سنت‌ها

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=25565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.