• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

رسانه ملی معرفی مرز خسروی برای پیاده‌روی اربعین را در برنامه دارد

  • کد خبر : 2577
  • 03 شهریور 1401 - 17:05
رسانه ملی معرفی مرز خسروی برای پیاده‌روی اربعین را در برنامه دارد

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان صدا و سیما از برنامه ریزی رسانه ملی برای معرفی و تبلیغ مرز خسروی به عنوان کوتاهترین مسیر به عتبات عالیات برای پیاده روی اربعین خبر داد.

پیمان جبلی، عصر امروز(سوم شهریور) در مراسم اختتامیه نوزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نقش مهم پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع)در زنده ماندن قیام امام حسین(ع)، گفت: پیرغلامان و خادمان حسینی مکتب حسینی را سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل کرده و نقش مهمی در ماندگاری قیام عاشورا دارند.

جبلی زبان هنر را بهترین وسیله برای حفظ قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: باید در رسانه ملی با زبان هنر برای معرفی قیام امام حسین(ع) تلاش کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: با هنرمندی باید مکتب سید الشهدا(ع) را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیستمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان گیلان در سال آینده، ابراز امیدواری کرد: هر سال شاهد باشکوه تر برگزار شدن این اجلاس باشیم.

جبلی در ادامه از مرز خسروی به عنوان مهمترین گذرگاه زوار عتبات عالیات از قرن های گذشته یاد کرد و افزود: این مرز خاطرات زیادی از تردد زوار عتبات عالیات در قرن های گذشته دارد و نزدیک‌ترین گذرگاه به کربلای معلی است.

وی با اشاره به باز گشایی مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی، گفت: رسانه ملی معرفی و تبلیغ این گذرگاه برای تردد زوار پیاده روی اربعین را در برنامه دارد.

نوزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی از اول شهریور در کرمانشاه آغاز بکار کرد و تا امروز ادامه داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.