روابط رسانه ای / برای برندهایی که نمیخواهند وارد دنیای سیاست شوند، همگام شدن با چرخه خبری به خصوص زمانی که موضوعات سیاسی داغ هستند، بسیار سخت میشود. یکی از روشها برای موفقیت در این شرایط، اجتناب از سیاستهای خاص و تمرکز بر موضوعات دیگر است.
لیزی هریس، بنیانگذار The Colab، اشاره کرد که برندها باید به جای اینکه به مواضع سیاسی دولت توجه کنند، باید بر روی راهکارهایی متمرکز شوند که به آنها کمک میکند در این وضعیتهای پیچیده موفق باشند. از این رو، مراجعین نیازی ندارند بین مسائل سیاسی جنجالی و موضوعات بیارتباط انتخاب کنند. استراتژی درست رسانهای میتواند با اجتناب از سیاستهای داغ، برند را به سمت موفقیت هدایت کند.
روابط رسانه ای
یکی از روشهای موثر در این زمینه، توجه به رسانههای محلی است. ترامپ ممکن است در اخبار ملی و شبکههای تلویزیونی بزرگ مطرح باشد، اما رسانههای محلی توجه بیشتری به اخبار مرتبط با مخاطبان خود دارند. برای مثال، سردبیران در رسانههای محلی بیشتر به اخبار جغرافیایی مرتبط میپردازند، چرا که این اخبار برای خوانندگان اهمیت بیشتری دارند.
بروس پاتر، ناشر InsideNoVa، بیان کرد که موفقیت در رسانههای محلی به پیدا کردن زوایای مرتبط با مخاطبان و قرار دادن اطلاعات مهم در اولویت بستگی دارد. همچنین، ترکیب داستانهای انسانی و اخبار محلی با ارائه اطلاعات دقیق، میتواند در جذب توجه مخاطب مؤثر باشد.
از سوی دیگر، رسانههای متوسط، مانند نشریات تجاری و تخصصی، فرصتهای مناسبی برای پوشش اخبار مرتبط با برندها و محصولات جدید فراهم میکنند. این رسانهها بهجای تمرکز بر سیاست، بیشتر به مسائل صنعتی و تجارت میپردازند که برای مخاطبان خاص خود جالب است. این رسانهها به روابط عمومی این فرصت را میدهند که بدون درگیر شدن در مسائل سیاسی، بر برند خود تمرکز کنند و به جایگاه مناسبی برسند.
استراتژیهای مختلفی وجود دارند که روابط عمومیها میتوانند برای جذب رسانهها و به دست آوردن پوشش خبری استفاده کنند. به طور مثال، استفاده از موضوعات سیاسی به عنوان یک راه ورودی و سپس انتقال به داستانهایی که بیشتر با مخاطبان هدف مرتبط هستند، میتواند اثربخش باشد. این روش به برندها کمک میکند تا بدون دخالت مستقیم در مسائل سیاسی، پیامهای خود را به شکلی موفق به مخاطبان برسانند.
در دنیای امروز که سیاست به شدت در رسانهها برجسته است، روابط عمومیها باید به دقت مدیریت کنند که چگونه و در کجا وارد بحثهای سیاسی شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و به بهترین نحو ممکن برند خود را معرفی کنند.
منبع خبر:
شارا
/ روابط رسانهای: جذب مشتریان بدون اشاره به ترامپ
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.