• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
6

برنامه‌های رادیو اربعین تشریح شد؛ یک ترکیب کاملا زنانه، اینترنت رایگان و ارسال دلنوشته

  • کد خبر : 2724
  • 05 شهریور 1401 - 15:07
برنامه‌های رادیو اربعین تشریح شد؛ یک ترکیب کاملا زنانه، اینترنت رایگان و ارسال دلنوشته

تهران- ایرنا- مدیر رادیو اربعین با تشریح برنامه‌های این رسانه در ایام اربعین گفت: برنامه «بانوی حرم» مختص بانوان است و تمام کسانی که در این برنامه فعالیت می‌کنند از خواهران بزرگوار ما هستند.

به گزارش ایرنا از معاونت صدا، جواد تشکری امروز شنبه نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های رادیو اربعین گفت: شبکه رادیویی اربعین سال گذشته باتوجه به اینکه همچنان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردیم، پیاده‌روی عاشقانه اربعین را منعکس کرد. حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی بزرگ‌ترین رسانه‌ای است که می‌تواند رژه عاشقان و آزادگان عالم را مقابل دشمنان دین و مذهب و آزادگی نشان دهد. ما هم تلاش کردیم در کنار تبیین قیام عاشورا در محضر فرهیختگان، کار اطلاع رسانی داشته باشیم و امسال هم زائران را از منزل تا زمان برگشتن همراهی خواهیم کرد و به همین منظور تا پایان ماه صفر برنامه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تیم‌های مختلف اعزامی خواهیم داشت که کسانی هستند که به مسایل پیاده روی عظیم حسینی اشراف دارند. در فرودگاه حضرت امام و ترمینال سلام نیز با هماهنگی‌های انجام شده فضایی در اختیار رادیو قرار می‌گیرد تا به صورت میدانی گزارش‌های خود را تقدیم کنیم.

تشکری افزود: تلاش خواهیم کرد با مسئولان و کسانی که در این مسیر خدمت می‌کنند در ارتباط باشیم و مسایل و مشکلات را با آن‌ها درمیان بگذاریم.

مدیر رادیو اربعین درباره برنامه‌های رادیو اربعین گفت: برنامه «بانوی حرم» مختص بانوان است و تمام کسانی که در این برنامه فعالیت می‌کنند از خواهران بزرگوار ما هستند که ساعت ۱۴ تا ۱۶ هر روز پخش خواهد شد. در این برنامه به تمام مسائل پیرامون بانوان پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه گویندگی این برنامه را فاطمه نیرومند بر عهده دارد، تصریح کرد: هر نیم ساعت یکبار آخرین خبر از رادیو اربعین پخش می شود. 

وی در راستای هم افزایی برنامه های شبکه رادیویی اربعین با شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی گفت: بعضی از برنامه ها به صورت مشترک هم از رادیو جوان و اربعین، همچنین از رادیو تهران و اربعین پخش می شود. همچنین فاصله بین نجف تا کربلا در دو استودیو پخش برنامه و در مسیر نجف تا کربلا نیز ۳ سیگنال خواهیم داشت. ضمن اینکه با هلال احمر هماهنگی شده تا توصیه های بهداشتی به خاطر گرما زدگی و مسائل مربوط به کرونا پخش شود.

مدیر رادیو اربعین از فراخوان آثار مردمی خبر داد: که کسانی که دست به قلم دارند می توانند دلنوشته های خود را در ۳۰۰ کلمه به روابط عمومی معاونت صدا ارائه دهند که به ۵ اثر برتر کمک هزینه سفر مقدس مشهد داده می شود.

وی تصریح کرد: در پایانه های مرزی حتی فاصله بین نجف تا کربلا، اینترنت رایگان داده می شود و شنونده های ما می توانند صدایمان را از اپیلکشین ایرانصدا دریافت کنند.

تشکری خاطر نشان کرد: در مسیر راه پیاده روی موکب های ایرانی قول دادند که رادیو اربعین را در باندهای خود داشته باشند.رادیو اربعین در کشور روی موج۵/۹۵مگاهرتز شنیده می شود.

وی در جواب این سوال که آیا برای کودکان و نوجوانان برنامه ای تدارک دیده شده است گفت: در پویش های مختلفی برای کودکان و نوجوانان برنامه تدارک دیده شده است.امسال در پویش «سلام یا مهدی» که ویژه کودک و نوجوان است، جوایز خوبی برای این مخاطبین دیده شده است.

تشکری تصریح کرد: از مراکز استان ها خواهش کرده ایم که مداحی های مختلف را با گویش های مختلف در اختیارمان قرار دهند. معاونت صدا سیاست های مختلفی را دنبال می کند که حتما مخاطبان ما را بهتر می شنوند.

وی ادامه داد: در دهه کرامت برای اولین بار گوینده ها و تهیه کننده ها و برنامه سازان مختلف شبکه های رادیویی راهی شهر مقدس مشهد شدند که در دو استودیو صحن آزادی و جامع رضوی  برنامه ها پخش شد و این مهم در رادیو اربعین نیز پیگیری می شود.

تشکری خاطر نشان کرد: شبکه های رادیویی به مناسبت اربعین حسینی در قالب ۴۲۳ برنامه و ۱۱۴ عنوان، ۲۳۱ ساعت برنامه تولید و پخش می کنند.

وی ادامه داد: زیارت اربعین و زیارت حضرت سید الشهداء از رادیو اربعین پخش می شود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.