• امروز : یکشنبه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 20 April - 2025
3

کتابچه راهنمای خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها

  • کد خبر : 27307
  • 27 اسفند 1403 - 12:10
کتابچه راهنمای خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها

کتابچه راهنمای خبرنگاران / کتابچه تاکتیک‌های خبری، یک کتابچه راهنما برای اهالی رسانه و روابط عمومی‌ها است که به قلم نویسنده امیرحسین رحیمی می‌باشد و توسط سایت پایگاه خبری رادیوکوهنورد منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و لبه نقل از پایگاه خبری رادیوکوهنورد؛ کتابچه حاضر نتیجه دو دهه کار تجربی، مطالعه و تحقیق و تدریس در حوزه های خبرنگاری است و همان طور که می دانید آشنایی اهالی رسانه با انواع تاکتیک‌های خبری یکی از الزامات پایداری در حوزه خبر و اطلاع رسانی است.

تاکتیک‌های خبری روش‌هایی هستند که رسانه‌ها و خبرنگاران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، جلب توجه مخاطبان و جهت‌دهی به اخبار از آن‌ها استفاده می‌کنند.
این تاکتیک‌ها در دنیای رسانه، فضای مجازی، روابط عمومی و حتی در دنیای سیاست و تبلیغات در جهان به‌کار می‌روند و برای جهت‌دهی به افکار عمومی به کار می روند و شناخت و دانستن آن‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا اخبار را با چشمی بازتر و دیدی تحلیلی‌تر بررسی و نقادانه‌تر تحلیل کنند تا فریب جریان‌های خبری را نخورند و تحلیل دقیق‌تر و  آگاهانه‌تری در مواجهه با اخبار داشته باشند و کمتر تحت تأثیر تکنیک‌های رسانه‌ای قرار بگیرند که بسیاری از این تاکتیک‌ها نیز در هم تنیده هستند.
مباحث کتابچه :
در ادامه با ۱۲۵ تاکتیک رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف که در ۱۱ دسته تقسیم می‌شوند آشنا می‌شوید. این موارد تقریباً تمامی روش‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در رسانه‌ها، فضاهای مجازی، روابط عمومی‌ها و سیاست، تبلیغات و جنگ اطلاعاتی استفاده می‌شوند.

تاکتیک‌های مورد استفاده در اخبار روزمره
تاکتیک‌های مورد استفاده در تبلیغات سیاسی
تاکتیک‌های مورد استفاده در رسانه‌های اجتماعی
تاکتیک‌های مورد استفاده در جنگ روانی
تاکتیک‌های مورد استفاده در اخبار اقتصادی
تاکتیک‌های مورد استفاده در رسانه‌های بین‌المللی و جنگ اطلاعاتی
تاکتیک‌های دستکاری روانی در رسانه‌ها
تاکتیک‌های ارتباطات بحران و مدیریت افکار عمومی
تاکتیک‌های رسانه‌ای در جنگ سایبری و عملیات اطلاعاتی
تاکتیک‌های رسانه‌ای در اقتصاد و تجارت
تاکتیک‌های رسانه‌ای در تبلیغات و روابط عمومی

نکته مهم ؛ دانشجوی گرامی حتما به منبع و کتاب معرفی شده از سوی استاد خود دقت کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید همچنین این فایل ( PDF ) فقط نمونه سوالاتی است که توسط جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی برای رفاه حال شما و بر اساس اهمیت هر فصل از کتاب ، طرح و پایگاه خبری رادیوکوهنورد در راستای رسالت رسانه ای درحوزه روابط عمومی (اطلاع رسانی) بر روی سایت خود منتشر نموده است


منبع خبر: خبرنگاران و رسانه / کتابچه راهنمای خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=27307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.