• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
5

فعالیت‌های رسانه‌ای کشور باید متکی بر پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد

  • کد خبر : 2769
  • 06 شهریور 1401 - 11:11
فعالیت‌های رسانه‌ای کشور باید متکی بر پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد

تهران- ایرنا- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها را اتاق فکر مجموعه این معاونت دانست و تاکید کرد: باید مجموعه فعالیت‌ها اعم از رسانه‌های داخلی و خارجی و حوزه تبلیغات متکی بر یک پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرشاد مهدی‌پور روز یکشنبه – ۶ شهریورماه – در آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها که با حضور شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن نشست‌های این دفتر برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش موثر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در چرخه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دفتر را اتاق فکر مجموعه معاونت مطبوعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلفِ مسئولیتیِ این معاونت درخصوص رسانه‌های داخلی، رسانه‌های خارجی و همچنین در حوزه تبلیغات صورت می‌گیرد، باید متکی بر یک پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد که این مهم در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

لزوم توجه ویژه به اهداف در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برخی مسائل و پیچیدگی‌های حاکم بر فضای رسانه و نقش موثری که دفتر مطالعات رسانه‌ می‌تواند در جهت حل آن‌ها داشته باشد، بر لزوم توجه ویژه به برنامه‌ها و اهداف ذکر شده در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برنامه‌های ابلاغیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

فعالیت‌ مسئولان رسانه‌ای کشور باید متکی بر پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد

آغاز فصل جدید در فعالیت‌های دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها

مهدی پور برای مدیران کل سابق و جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آرزوی توفیق نمود و ابراز امیدواری کرد تا فصل تازه‎ای در فعالیت‌های دفتر مطالعات رقم بخورد.

تشریح فعالیت‌های انجام شده 

فعالیت‌ مسئولان رسانه‌ای کشور باید متکی بر پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد

در ادامه این مراسم گیتا علی‌آبادی، مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها نیز ضمن تبریک به مدیر کل جدید و قدردانی از زحمات چند ساله همکاران خود در این دفتر، به معرفی و تشریح فعالیت‌های این اداره کل در حوزه‌های آموزش و پژوهش رسانه‌ای پرداخت و در پایان برای آقاسی در پیشبرد امور آرزوی موفقیت کرد.

تاکید بر پیشبرد کارها در مسیر صحیح

مدیرکل جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در پیشنهادِ این مسئولیت، ابراز امیدواری کرد که با وجود پیچیدگی‌های حاکم بر فضای رسانه‌ای امروز، یعنی مرجعیت بیشتر و از دست دادن مرکزیت به صورت توامان، با همکاری مجموعه همکاران دفتر بتواند کارها را در مسیر صحیح خود به پیش ببرد.

سلسله فعالیت‌ها فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد

محمد آقاسی گفت: سلسله فعالیت‌هایی که قرار است در آینده در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های رسانه انجام شود، باید فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد و این مهم با  حفظ و توسعه منابع انسانی و همت مضاعف به نحو بهتری صورت عملی به خود می‌گیرد.

فعالیت‌ مسئولان رسانه‌ای کشور باید متکی بر پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد

دبیری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیات رئیسه و معاونت نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت هیات مدیره و ریاست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران «ایسپا»، مدیریت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، عضویت در شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی، مدیرمسئولی فصلنامه علمی و پژوهشی «جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران» و… از جمله سوابق حرفه‌ای و تخصصی محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها است.

ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و علیرضا شیروی، مدیرکل رسانه‌های خارجی این معاونت نیز از جمله حاضران در این آئین بودند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.