مشکل امنیتی اپلیکیشن سیگنال / امروزه با پیشرفتهای تکنولوژیکی، همین امر در مورد بسیاری از روشهای ارتباطی، از جمله اپلیکیشن چت سیگنال که توسط وزیر دفاع ایالات متحده، پیتِر برایان هِگْسِت، برای بحث در مورد برنامههای نظامی استفاده میشد، صدق میکند.
در این چت، آقای هِگْسِت برنامهای برای حمله نظامی به حوثیها را با اعضای دولت ترامپ فاش کرد. هیچیک از اعضای گروه از اینکه جفری گلدبرگ (Jeffery Goldberg) سردبیر مجله آتلانتیک به اشتباه دعوت شده بود، سوال نکردند. به گفته مشاور امنیت ملی، مایک والتز (Mike Waltz)، او به اشتباه این خبرنگار را دعوت کرده بود، اما اظهارات او در مورد نفوذ این خبرنگار صحیح نبود.
اگرچه احتمالاً اطلاعات فاششده در این چت به اندازه اطلاعاتی که برندها و فعالان روابط عمومی با آنها در ارتباطند، اهمیت ندارد، اما مشتریان انتظار دارند که آژانسها جزئیات محرمانهای را که نمیخواهند منتشر کنند، به خوبی محافظت کنند.
درسهای مهم روابط عمومی از این حادثه
یادآوری پیام واحد در بحرانها: در بحرانهای روابط عمومی، تمامی سخنگویان باید پیامی یکسان را ارائه دهند. در این چت، افراد مختلف پیامهای متفاوتی در مورد اهمیت اطلاعات نظامی به رسانهها و کمیتههای کنگره انتقال دادند.
اجتناب از سرزنش دیگران: در بحرانها نباید دیگران را مقصر دانست. در این حادثه، برخی از سخنگویان GOP سعی کردند با حمله به گلدبرگ، اهمیت اطلاعات را کم اهمیت نشان دهند.
پذیرفتن مسئولیت در بحران: در وضعیت بحرانی، بهترین کار این است که مسئولیت را بپذیرید. در این حادثه، انکار حقیقت موجب پوشش بیشتر رسانهای و آشکار شدن اطلاعات بیشتر شد.
حمله به حرفهای بودن خبرنگاران اشتباه است: حمله به حرفهای بودن گلدبرگ باعث شد که دیگر خبرنگاران از او دفاع کنند و پوشش منفی بیشتری ایجاد شود.
گفتن حقیقت در بحرانها: در شرایط بحرانی همیشه باید حقیقت را گفت. اگر در این چت بلافاصله مسئولیت پذیرفته میشد، آسیبهای رسانهای کمتر میشد.
چند قاعده کلی برای مدیریت اطلاعات محرمانه مشتری
– اطلاعات محرمانه نباید در مکانهایی با حضور دیگران مورد بحث قرار گیرد. بهتر است بیرون از دفتر و در محیطی آرام این موضوعات را بحث کنید.
– هرگز اطلاعات محرمانه را از طریق ایمیل یا پیامک به دیگران ارسال نکنید.
– اطلاعات محرمانه نباید از دفتر خارج شود و همیشه باید در کمد قفل شده نگهداری شود.
با توجه به تجربیات گذشته، بهویژه در صنعت تبلیغات، اطلاعات محرمانه مشتری باید به روشی مدیریت شود که فقط افراد نیازمند به آن دسترسی داشته باشند و همیشه در مکانی امن نگهداری شود. روابط عمومیها باید به دقت و با حساسیت بیشتری به اطلاعات مشتریان پرداخته و از فاش کردن جزئیات آنها در موقعیتهای عمومی خودداری کنند.
منبع خبر:
شارا
/ درسهای مهم روابط عمومی از مشکل امنیتی اپلیکیشن
سیگنال
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.