شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در طول دادگاه ضد انحصار فدرال آمریکا علیه شرکت متا (Meta)، مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، به این نکته اشاره کرد که شبکههای اجتماعی دیگر آن چیزی که بودند نیستند.
به گزارش شارا به نقل از نیویورکر، او بیان کرد که اکنون این شبکهها بیشتر شبیه به رسانههای معمولی شدهاند تا پلتفرمهای ارتباطی اجتماعی. زاکربرگ تاکید کرد که متا در حال حاضر بیشتر به محتوای سرگرمی، اخبار و اطلاعرسانی جهانی پرداخته و از ارتباطات فردی فاصله گرفته است.
در دفاعیه متا، آنها نشان دادند که درصد زمانی که کاربران فیسبوک و اینستاگرام برای محتوای منتشر شده توسط دوستان خود صرف میکنند، در دو سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش از ۲۲ درصد به ۱۷ درصد در فیسبوک و از ۱۱ درصد به ۷ درصد در اینستاگرام رسیده است.
زاکربرگ همچنین اذعان کرد که خرید رقبای فیسبوک مانند اینستاگرام و واتساپ به نوعی رقابت را کاهش داده است، اما متا معتقد است که شبکههای اجتماعی دیگر مانند گذشته وجود ندارند و این تغییرات در نحوه مصرف محتوا باعث شده است که هیچ شرکتی نتواند بهطور کامل آن را انحصار کند.
همچنین در حالی که دادگاه فدرال در تلاش است تا بر خریدهای قدیمی متا تمرکز کند، زاکربرگ اشاره کرد که دنیای شبکههای اجتماعی تغییر کرده است و رقبایی مانند تیکتاک (TikTok) و یوتیوب (YouTube) به اندازهای بزرگ شدهاند که دیگر نمیتوان آنها را بهراحتی رقیب مستقیم فیسبوک دانست.
زاکربرگ در شهادتش به این نتیجه رسید که با گذشت زمان، صنعت شبکههای اجتماعی بهطور اساسی تغییر کرده است و بسیاری از ویژگیها و سرویسها در حال همگرا شدن هستند. این تحولات، به ویژه در دنیای دیجیتال که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار دارد، پرسشهای جدیدی را در خصوص آینده این پلتفرمها و جایگاه آنها در بازار ایجاد کرده است.
انتهای پیام/
منبع خبر:
شارا
/ مارک زاکربرگ: شبکههای اجتماعی به پایان رسیدهاند
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.