• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1503اخبار امروز : 0
7

مردم برای رادیو کتاب صوتی می‌خوانند

  • کد خبر : 3041
  • 09 شهریور 1401 - 7:46
مردم برای رادیو کتاب صوتی می‌خوانند

دومین دوره چالش گویندگی مردمی رادیو صبا با شعار «هر صبایی یک صدا، یک روایت» برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، دومین دوره چالش گویندگی مردمی «صباگو» در رادیو صبا با حضور برگزیدگان این چالش روز سه شنبه هشتم شهریور در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو  برگزار شد.

در این مرحله ۱۰۰ نفر از افرادی که بهترین آثار را برای سامانه هدهد رادیو صبا ارسال کرده‌اند در حضور صداپیشگان و گویندگان رادیو با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره علاقمندانی از شهرهای مختلف «اصفهان، شیراز، تهران، اراک، رشت و مشهد» شرکت کردند.
در این مرحله هر یک از شرکت کنندگان بعد از تمرین، یک داستانک در حضور داوران می‌خواندند که بعد از ارزیابی خوانش و اجرا، شرکت‌کنندگان با دریافت دو رای سبز می‌توانستند به مرحله بعد این چالش راه یابند.
راه یافتگان به مرحله دوم در استودیو شماره ۲۶ بخش‌هایی از کتاب وصیت‌نامه شهدا را برای تولید کتاب صوتی به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر خواندند.

این کتاب صوتی به مناسبت هفته دفاع مقدس به صورت صوتی و تصویری از رادیو و تلویزیون پخش خواهد شد.

«محمدرضا قلمبر» بازیگر و مجری رادیو صبا به عنوان داور این دوره مسابقات «صباگو» به شرکت‌کنندگان تجسم و تصویرسازی در ذهن را تاکید کرد و گفت: اگر شما نتوانید از داستانی که می‌خوانید در ذهن خود یک تصویر بسازید، نمی‌توانید پیام داستان را به مخاطب منتقل کنید و در اجرا دچار مکث و تپق می شوید.
قلمبر به شرکت‌کنندگان یادآوری کرد، که تنها ابزار انتقال پیام در رادیو صوت و سکوت است باید با به کارگیری صحیح و به موقع این ابزار پیام و حس را به مخاطب منتقل کرد.

«فریبا باقری» مجری رادیو و تلویزیون به عنوان داور این مسابقه گفت: راوی یک داستان نباید داستان را به صورت یکنواخت بخوانند این فرازها و فرودها در صدای گوینده و راوی است که مخاطب را به شنیدن ادامه داستان و شنیدن ادامه برنامه ترغیب می کند.

درباره برگزاری چنین چالش‌های گویندگی مهبد قناعت پیشه مجری و صداپیشه رادیو گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی برای مردم بستری را فراهم کرده است که هر فرد  می‌تواند به صورت شخصی تولید محتوا کند، ارتباط مردم با رادیو به عنوان مرجعی برای کارهای صداپیشگی می تواند باعث این شود که به صورت علمی این حرفه پیگیری شود و کسانی که علاقه‌مند هستند از این طریق با راه‌های تقویت بیان خود به عنوان یک راه ارتباطی و ابزار کاربردی آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقات و چالش‌های گویندگی مردمی  مانند «صباگو» می تواند معیاری برای محک زدن مهارت گویندگی افراد باشد.

رضا عزتی تهیه‌کننده «صباگو» درباره این مسابقه گفت: در این دوره تلاش کردیم به صورت تخصصی‌تر فایل‌های ارسالی مخاطبان را ارزیابی کنیم و فکر می‌کنم شرکت‌کنندگان با سطح بالاتری حاضر شده اند.
این رقابت در قالب مسابقه صباگو روزهای پنجشنبه و جمعه از رادیو صبا پخش خواهد شد. مسابقات گویندگی صباگو به صورت دوره با اعلام فراخوان در جهت سنجش توانایی مخاطبان در حوزه گویندگی و اجرا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از زمان برگزاری به سایت رادیو صبا مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.