• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار: 1512اخبار امروز : 0
8

ماجرای طالع‌بینی در کتاب ابوریحان بیرونی و خرافات

  • کد خبر : 3180
  • 12 شهریور 1401 - 10:40
ماجرای طالع‌بینی در کتاب ابوریحان بیرونی و خرافات

رادیو صبا به مناسبت روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی به بررسی کتاب التفیهیم درباره ستاره شناسی و طالع بینی، به سوء استفاده و خرافات در آن می‌پردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه مستند «ماجرا» که با محوریت یکی از وقایع مهم تاریخی به بررسی علت شهرت یک ماجرا می پردازد، در قسمت جدید از پخش خود در روز یکشنبه (۱۳ شهریور ماه) به مناسبت بزرگداشت ابوریحان بیرونی به بررسی علم طالع بینی ابوریحان بیرونی و ارتباط آن با نجوم می‌پردازد.

«مستند ماجرا» به مناسبت بزرگداشت این دانشمند به واکاوی بخشی از این کتاب که درباره طالع بینی بر اساس ستارگان و کواکب است می پردازد.

انسیه شمس اللهی، تهیه کننده این برنامه توضیح داد:  ما در این برنامه به سراغ طالع بینی و احکام نجوم رفته‌ایم  و با دکتر محمدرضا قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت که پژوهش هایی در این زمینه داشته‌اند، گفتگو کرده ایم. همچنین گریزی به تاریخچه طالع بینی به این موضوع که طالع بینی چطور به سمت خرافات رفته است و چقدر از آن سوء استفاده شده است، خواهیم داشت و به شنوندگان یادآوری می کنیم که احکام نجوم دانش بسیار پیچیده ای ست که پرداختن به آن برای عموم بی فایده است و به خرافه تبدیل می شود.

تهیه کننده ماجرا گفت: در بخش دیگری از این برنامه نگاه دین به مقوله طالع بینی پرداخته ایم و جویای نظرات مردمی شده ایم.

مستند «ماجرا» روز یکشنبه سیزدهم شهریور ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی و نویسندگی انسیه شمس اللهی  و گزارشگری آتنا سادات محمد پناه روی آنتن رادیو صبا می‌رود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.