به گزارش ایسنا، چندسالی است که بنا به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران، در هنگام بررسی وضعیت کارت بلیتهای حمل ونقل عمومی، خبرنگاران نیز جزو اقشار خاص محسوب شده و از تخفیف بلیت مترو و اتوبوس بهرهمند میشوند تا حداقل بخشی از هزینههای رفت و آمد این قشر که برای تهیه خبر مجبور به سفر به نقاط مختلف شهر آنهم به دفعات زیاد هستند جبران شده و از سویی به استفاده از حمل ونقل عمومی ترغیب شوند.
رویه اینگونه بود که خبرنگاران متقاضی دریافت کارت بلیت در سامانه “تهران من” ثبت نام کرده و بعد از تأیید مدیر مسئول برای خبرنگاران پیامک آمده و آنها برای شارژ کارت بلیت خود به باجه بلیت الکترونیک، ایستگاه های منتخب مراجعه و کارت بلیت خود را شارژ میکردند؛ اما امسال این رویه مشخص دچار اختلال شده و کسی هم پاسخگوی سردرگمی خبرنگاران نیست.
در سالجاری با اینکه با تأخیر چندماهه نسبت به آغاز سال، پیامک برای خبرنگاران ارسال شد که برای شارژ کارت بلیت خود به ایستگاه های مترو مراجعه کنند اما برخی از آنان با مراجعه به ایستگاهها با پاسخ متفاوتی مواجه شدند؛ چراکه متصدی بلیت به آنها اعلام کرد که نامشان در سامانه نیست و نمیتوانند کارت آنها را شارژ کند. این عدم شارژ در حالی بود که برای این خبرنگاران که تعداد آنها نیز کم نیست، پیامک ارسال شده بود.
بنابراین گزارش این اختلال در شارژ کارت بلیت های خبرنگاری علارغم ارسال پیامک دارا بودن این امتیاز برای آنان، در حالی ایجاد شده که مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در خبری اعلام کرده ” مشکل سامانه شارژ کارت بلیت بر طرف شده و شهروندان و مسافرانی که دارای شرایط مشخص شده باشند میتوانند برای ثبتنام و پیگیری درخواستهای خود به آدرس https://register-eticket.tehran.ir مراجعه کنند. شهروندان برای دریافت کارت اقشار خاص همچون “سالمندان، جانبازان، معلولین، دانشجویان، دانشآموزان و خبرنگاران” باید از قبل در سامانه بلیت الکترونیک شهرداری ثبتنام کنند. سپس با ارائه مدارک مدنظر و پرداخت هزینه اولیه، کارت بلیت صادر شده را از طریق پست یا مراجعه به ایستگاه مترو تعیین شده دریافت کنند.”
با وجود اعلام مسئولان مربوطه برای حل مشکل کارت بلیت ها؛ اما باز هم شارژها با مشکل مواجه است و همان پاسخ قدیمی به خبرنگاران داده میشود که ” نام شما با وجود ارسال پیامک در لیست نیست. ”
یکی از خبرنگاران در مورد روند پیگیری اش برای شارژ کارت بلیت می گوید: ” بارها به ایستگاه های مترو مراجعه کردم اما همه آنها اعلام کردند که نامم در لیست نیست و این درحالی است که برای من پیامک ارسال شده است و من براساس پیامک دریافتی به گیشه های بلیت مراجعه میکنم؛ البته در تماس با سامانه ۱۳۷ به من اعلام کردند که اطلاعاتم را باید مجددا درسامانه بارگذاری کنم و باید مجموعه خبری که در آن فعال هستم نیز مجددا با شهرداری تهران مکاتبه کند و این در حالی است که ما پیش از سال جدید تمام این پروسهها را طی کرده بودیم اما حالا باز روز از نو و…”
یکی دیگر از خبرنگاران هم که با این مشکل روبه رو شده به ایسنا می گوید: ” من نیز بعد از دریافت پیامک به ایستگاه مترو مراجعه کردم تا کارت بلیتم شارژ شود؛ اما به من اعلام کردند که دوباره باید مدارک بارگذاری کنید چراکه اطلاعاتی از شما در سیستم نیست و حتی از من پرسیدند که قبل از هک سامانه شهرداری پیامک دریافت کردید یا بعد از آن؟ این سوال برای چه بوده؟ اگر اطلاعاتمان به دلیل هک سیستم یا هرچیز دیگری پریده و در دسترس نیست خب به ما بگویند تا اقدامات لازم را انجام دهیم؛ نه اینکه بلاتکلیف بمانید و منتظر.”
با توجه به مشکلات برخی خبرنگاران برای شارژ کارت بلیتهایشان این مشکل را از جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جویا شدیم که وی نیز پس از در جریان قرار گرفتن این امر، عنوان کرده است که حتما این موضوع توسط شورای شهر تهران از مدیران شهرداری تهران پیگیری میشود.
به گزارش ایسنا، پیگیری خبرنگار ما از سخنگوی شهرداری تهران و مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو بی نتیجه مانده و علیرغم شنیدن مشکل و قول مساعد برای حل آن، اما پاسخگوی تماس تلفنی نیستند.
انتهای پیام