• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
8

این دختر به سربازانی که قصد کشتنش را داشتند، گل داد

  • کد خبر : 3820
  • 23 شهریور 1401 - 6:44
این دختر به سربازانی که قصد کشتنش را داشتند، گل داد

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت تصویر دختری را نشان می‌دهد که به سرباز گارد ملی آمریکا، گل می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیما، «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از «مارک ریباد» عکاس فرانسوی از لحظه اهدای گل از سوی یک دختر ۱۷ ساله به یکی از سربازان گارد ملی آمریکا رفته که در جریان اعتراضات دانشجویان به دخالت آمریکا در جنگ ویتنام رخ داد.

عکاس این تصویر «مارک ریباد» متولد ۱۹۲۳ در سنت ژنیز لاوال در نزدیکی لیون است. او یکی از اولین عکاسان آژانس «مگنوم» به شمار می‌رود و به خاطر عکس‌های مستند و گزارش‌های تصویری گسترده‌ از حوادث آسیا در جهان شهرت دارد. 

«یان رز کاشیر» نوجوان ۱۷ ساله در تجمع اعتراضی آمریکایی‌ها علیه جنگ ویتنام در مقابل ساختمان پنتاگون، شاخه گلی را به یکی از سربازان حاضر در آن منطقه می‌دهد. انتشار این عکس که در روز ۲۱ اکتبر سال ۱۹۶۷ ثبت شد، تأثیری کوچک اما انکارناپذیر را در تغییر دیدگاه عمومی نسبت به جنگ ویتنام برجای گذاشت. این تأثیر تا حدی بود که پس از اتمام جنگ، بسیاری از مسئولان دولتی ایالات متحده به طور رسمی این جنگ را محکوم کردند.

«یان رز کاشیر» می‌گوید: من به یاد نمی‌آورم که چگونه در مورد تظاهرات پنتاگون حرف زده‌ام، اما فقط می‌دانستم این چیزی است که من باید شرکت کنم. من علیه این جنگ وحشتناک صحبت کردم. من از آنها (سربازان) خواستم به ما بپیوندند و به آن‌ها گفتم شما واقعاً نمی‌خواهید من را بکشید، به ما ملحق شوید.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.

این برنامه روز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه ساعت ۰۴:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۱۵،۱۵:۱۵ و روز جمعه ساعت‌ ۱۳:۱۵ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.