• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
8

معرفی ۴ هزار و ۹۲۳ فعال فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 4609
  • 23 مهر 1401 - 10:59
معرفی ۴ هزار و ۹۲۳ فعال فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال‌ جاری قریب به ۵ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مسلم کریمی معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری ۴ هزار و ۹۲۳ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی به جمع بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر پیوستند.

وی افزود: صندوق در بخش های بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، عمر و حادثه، تسهیلات قرض الحسنه، طرح تکریم و کمک مستمری خدمات خود را به اعضای تحت پوشش ارائه می دهد. یکی از مهم ترین خدماتی که صندوق به جامعه فرهنگ و هنر ارائه می دهد خدمات بیمه ای در قالب بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی است که با توجه به اهمیت این ۲ حوزه بخش اعظم بودجه صندوق نیز به این ۲ مقوله اختصاص داده شده است.

کریمی تصریح کرد: مبلغ حق بیمه هرساله از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام می شود و صندوق به منظور حمایت از اعضای تحت پوشش به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد مبلغ حق بیمه اعضا را در نرخ های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد (ویژه صاحبان حرف و مشاغل آزاد) در قالب یارانه پرداخت می کند. به این معنی که ۸۳ درصد از مبلغ حق بیمه با نرخ ۱۲ درصد و ۵۵ درصد از سهم پرداختی بیمه شدگان را در نرخ ۱۸ درصد صندوق به نمایندگی از دولت متقبل شده است.

معرفی ۴ هزار و ۹۲۳ فعال فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر افزود: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ طی سه مرحله جمعاً تعداد ۴ هزار و ۹۲۳ نفر را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کردیم که از این میان هزار و ۹۵۰ نفر در ماه جاری از سراسر کشور برای برخورداری از مزایای بیمه و بازنشستگی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند. این در حالی است که  تاکنون بیش از ۴۹ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار هستند.

وی در پایان تأکید کرد: ضروری است اعضا به منظور استمرار پوشش بیمه تأمین اجتماعی و جلوگیری از ایجاد گسست و وقفه در قراردادهای بیمه نسبت به زمان واریز سهم بیمه فرد در موعد مقرر، دقت کافی داشته باشید. همچنین توصیه اکید می شود بیمه شدگانی که بیمه آنان نرخ ۱۲ درصد است  نسبت به تغییر نوع بیمه از ۱۲ به یکی از نرخ های ۱۴ و ترجیحاً ۱۸ درصد اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.