• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
6

پیش‌شماره دوره جدید ماهنامه سوره منتشر شد

  • کد خبر : 4948
  • 30 آذر 1401 - 6:17
پیش‌شماره دوره جدید ماهنامه سوره منتشر شد

پیش‌شماره دوره جدید ماهنامه سوره درباره «بلوای ۱۴۰۱» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش‌شماره دوره جدید ماهنامه «سوره» به صاحب‌امتیازی حوزه هنری انقلاب اسلامی، مدیر مسئولی محمدمهدی دادمان و سردبیری سید علی سیدان به‌تازگی ویژه «بلوای ۱۴۰۱» منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

روایت چارچوب‌های تحلیلی متفاوت در بلوای ۱۴۰۱، پاسخ به یادداشت‌های اخیر سید جواد طباطبایی، پاسخی به اسلاوی ژیژک، روایتی از تحلیل حسین کچویان درباره بلوا، بررسی تاریخ پیش‌بینی‌های سقوط جمهوری اسلامی توسط سازمان مجاهدین خلق، نحوه موضع‌گیری حوزوی‌ها در بلوای ۱۴۰۱، روایتی از شکل‌گیری پدیده «سلام فرمانده»، سفرنامه سوریه، گفت‌وگو با استاد اصغر طاهرزاده، میزگردی با حضور علیرضا شفاه، محمد قوچانی و سجاد صفار هرندی، نقد انیمیشن پسر دلفینی، نقد آثار گرافیکی با موضوع بلوای ۱۴۰۱و بررسی نحوه حضور مهدی رسولی در صحنه هیئت و سیاست، از جمله موضوعاتی است که در این پیش‌شماره به آن پرداخته شده است.

همچنین فهرست مطالب پیش‌شماره شامل ما را به میان ذره‌ها جوی، برای مهار ایران قوی (مرور تحلیلی بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره بلوای ۱۴۰۱)، گفتارها در جنگ با واقعیت (چارچوب‌های تحلیلی متفاوت چگونه در صحنۀ بلوای ۱۴۰۱ حاضر شدند)، طباطبایی و رؤیای ویرانشهر (نگاهی به یادداشت‌های سید جواد طباطبایی دربارۀ بلوای ۱۴۰۱)، آقای ژیژک! از موزۀ تاریخ بیرون بیایید! (نامه‌ای به اسلاوی ژیژک، نظریه‌پرداز چپ‌گرای اسلوونیایی)، آخرین نفس‌های نیروی تحمیل‌کننده سکولاریسم (تحلیل حسین کچویان از نیروهایی که مانع ظهور تاریخی دیگر می‌شوند)، بلوا در حباب (جستاری دربارۀ آنچه در بلوای ۱۴۰۱ تجربه کردیم)، سودای انطباق (چگونه سازمان مجاهدین خلق به ماشین پیش‌بینیِ فروپاشیِ جمهوری اسلامی تبدیل شد؟)، افول اجتهاد و ظهور هیاهو (در حاشیۀ مواضعی که از گوشه و کنار حوزۀ علمیه دربارۀ بلوای ۱۴۰۱ شنیده شد) است.

بر اساس این گزارش از دیگر فهرست مطالبی این پیش شماره می‌توان به از زمین خاکی تا ورزشگاه آزادی (گزارشی از روند شکل‌گیری رویداد سلام فرمانده)، فارسی برای همه! (یادداشت‌های سفر به سوریه)، انتقام استکبار از مردم متفکر ایران (استاد «اصغر طاهرزاده» در گفت‌وگو با سوره از ماهیت و علت بلوای ۱۴۰۱ سخن گفت)، آینده ایران روی میز تشریح (میزگردی با حضور محمد قوچانی، علی‌رضا شفاه و سجاد صفارهرندی)، انیمیشن ایران زنده است! (نگاهی به انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» و امیدواری‌هایش)، کافئین‌زدایی از اعتراض (نقدی بر سریال یاغی)، برای میان‌مایگی (درباره آهنگ «برای…»؛ مرثیه‌ای که برای سگ‌های بی‌گناه ممنوعه سروده شد)، قیام لله یک مداح (دربارهٔ «مهدی رسولی» و نحوه حضورش در صحنهٔ هیئت و سیاست)، خواست اکثریت، اسلام است! (مبنای تأسیس و بقای نظام در نظر امام خمینی چیست؟) اشاره کرد.

مجله سوره، از مهم‌ترین مجلات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در دهه شصت توسط «سید مرتضی آوینی» پایه‌گذاری شد. این مجله پس از فراز و فرودهایی در سال‌های گذشته، اکنون با تحریریه‌ای جدید آغاز به کار کرده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=4948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.