• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

نخستین شماره از مجموعه جدید «سندنگار» منتشر شد

  • کد خبر : 5037
  • 21 دی 1401 - 12:09
نخستین شماره از مجموعه جدید «سندنگار» منتشر شد

نخستین شماره از مجموعه «سندنگار» با عنوان «۱۵ خرداد، شصت سال بعد» توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، با موضوع قیام ۱۵ خرداد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین شماره از مجموعه «سندنگار» با عنوان «۱۵ خرداد، شصت سال بعد» با نظارت محتوایی محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملّی و به کوشش اسماعیل رمضانی، احمد عسگری و مینا قاسم زواره تدوین شده و توسط اداره نشر معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران با شمارگان ۲۰۰ نسخه به صورت تمام رنگی و قطع رحلی منتشر شده است.

نخستین شماره از مجموعه «سندنگار» که ویژه نامه‌ای درباره رویداد مهم قیام ۱۵ خرداد است؛ با گاه‌شمار قیام پانزده خرداد آغاز و در ادامه گفت‌وگوهایی با مظفر نامدار و جواد منصوری با موضوع مطرح شده در «سندنگار» انجام و منتشر شده است.

این ویژه‌نامه در هشت فصل با ارائه اسنادی با موضوعات بسترهای شکل‌گیری قیام، کشتار طلاب در فاجعه فیضیه قم، دستگیری‌های پس از قیام، حضور مردم در صحنه، حوادث مرتبط با محرم و صفر مصادف با قیام پانزده خرداد، تلاش‌های جامعه روحانیت برای تحریم انتخابات‌های سال‌های بعد از قیام، زنده نگه داشتن قیام به وسیله علما و مردم و فعالیت‌های دانشجویان در خارج از کشور و تداوم قیام ۱۵ خرداد پرداخته شده است و مجموعه عکس‌هایی با موضوع این قیام گردآوری شده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.